Rosja: spadek spożycia soków

Według szacunków analityków Rosyjskiego Związku Producentów Soków w 2017 roku w Rosji  spożycie soków w 2017 r. ponownie spadło. 

To kolejny rok zmniejszania się popytu na soki. W ubiegłym roku, według obliczeń związku producentów, spadło o 1,95% – do 2,287 mld litrów. Nie ma jasnego poglądu branży na spadek sprzedaży tych produktów w 2016 r. Związek producentów soków ocenił go na 5,9%, ale Market Analityka – na 15%.

Za to Nielsen w 2016 r. doliczył się wzrostu w kategorii koli i napojów energetyzujących. Napoje typu kola stanowią w Rosji około 10% rynku napojów bezalkoholowych, te energetyzujące – 6%, soki owocowe – 20%, wody mineralne – 40%.

Najwięcej swoich produktów umieszczają na rynku rosyjskim Multon (31,1% rynku), PepsiCo (29%), Sady Pridonia (11,3%).
za: Nielsen, Rosyjski Związek Producentów Soków (РСПС)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here