Od listopada w ponad 600 sklepach sieci Biedronka na terenie woj. lubelskiego, śląskiego i podkarpackiego można zakupić Jabłko Lubelskie. – To bardzo ważny krok w rozwoju naszej firmy – podkreśla Zbigniew Chołyk, prezes LubApple Sp. z o.o.
– Cieszymy się, że coraz więcej konsumentów będzie mogło spróbować naszych pysznych lubelskich jabłek. Do tej pory LubApple było nastawione głównie na eksport, jednak w najbliższym czasie chcemy rozwijać sprzedaż naszych owoców na rodzimym rynku. Mamy nadzieję, że o Jabłku Lubelskim wkrótce będzie głośno w całej Polsce – mówi Zbigniew Chołyk, Prezes Zarządu LubApple Sp. z o.o.
Pod marką Jabłko Lubelskie klienci sklepów Biedronka, największej sieci handlowej w Polsce, mają do wyboru takie odmiany jak: Elise, Golden Delicious oraz Wellant, której LubApple jest jednym producentem w Polsce. Owoce firmy są dostępne w estetycznych, poręcznych i oznakowanych tackach z logo Jabłko Lubelskie. Produkt jest na stałe w ofercie Biedronki.
LubApple zostało założone w 2015 r. przez pięć największych producentów owoców z województwa lubelskiego: ZPO Stryjno-Sad, Józefów Sad Sp. z o.o., Witabo Sp. z o.o., FruVitaLand Sp. z o.o. oraz ZPO Sadpol. Ponad 90 procent wszystkich produkowanych przez nią owoców stanowią jabłka. Pozostała oferta firmy obejmuje maliny, wiśnie, truskawki, gruszki, śliwki oraz porzeczki. Spółka produkuje ok. 100 000 ton owoców rocznie. Sztandarowym produktem firmy jest Jabłko Lubelskie, które obejmuje sześć głównych odmian: Golden, Gala, Red Jonaprince, Jonagored, Szampion i Idared. Obecnie LubApple dostarcza swoje produkty do kilkunastu krajów, takich jak m.in.: Hiszpania, Szwecja, Wielka Brytania, Włochy, Węgry, Jordania, Egipt, Arabia Saudyjska i Mongolia.
Źródło: materiały firmy LubApple