Niemieckie markety wprowadzają kodeks postępowania wobec rolników

markety

Największe markety w Niemczech podpisały dobrowolny kodeks postępowania wobec rolników. Giganci handlu detalicznego zapowiadają poprawę praktyk handlowych i uczciwe ceny dla rolników. Sceptycy twierdzą, że to wyłącznie działania marketingowe.

Zobowiązanie do uczciwej współpracy z rolnikami zostało opublikowane 30 marca przez Niemieckie Stowarzyszenie Handlowe (HDE). Zakłada ono dobrowolne działanie przeciwko nieuczciwym praktykom handlowym.

Podpisali je najwięksi niemieccy detaliści, czyli Edeka, Aldi, REWE i Lidl. Razem odpowiadają za 85% handlu detalicznego w Niemczech. Sieci zapowiadają lepszą współpracę z rolnikami. W reklamach produktów spożywczych większą rolę ma odgrywać lokalne pochodzenie produktów i jakość a nie wyłącznie cena. Detaliści mają zamiar oferować dostawcom wyższe ceny, które będą równocześnie stanowić większy procent ceny detalicznej.

Zdaniem rolników zrzeszonych w związkach zawodowych, sieci handlowe ugięły się pod presją ze strony rolników. Duże znaczenie miały częste i liczne zimowe, i wiosenne strajki. Sceptycy twierdzą, że opisywanie zobowiązania to wyłącznie działania marketingowe, które nie będą miały potwierdzenia w rzeczywistych działaniach.

Czas pokaże, czy kodeks postepowania wobec rolników okaże się ocieplaniem wizerunku czy faktycznym działaniem, które poprawi położenie rolników. W całej sytuacji nie sposób podważyć wpływu dziesiątek blokad centrów logistycznych na terenie Niemiec. Tego typu postępowanie ze strony sieci handlowych bez wątpienia potrzebne jest również w Polsce.

źródło: einzelhandel.de

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu.
Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.
Wpisz swoje imię
Wpisz treść komentarza

Polityka Prywatności