Konsorcjum IFORED zostało założone w 2012 r. przez przedstawicieli 14 największych firm zajmujących się produkcją i marketingiem jabłek z 13 krajów na pięciu kontynentach. Jego głównym zadaniem było wprowadzenie do uprawy odmian jabłek o czerwonym miąższu. Odmiany, nad którymi pracowano, są własnością francuskiej firmy IFO (International Fruit Obtantion), która w Angers posiada 20 ha sadów doświadczalnych.
W Europie do stowarzyszenia IFORED poza IFO należą: AMG (Gerfruit und Mesfruit) z Francji, Blue Whale (Francja), Empire World Trade (Wielka Brytania), Fenaco (Szwajcaria), włoska NovaMela (VOG, VI.P, Melinda, La Trentina und Rivoira), Nufri z Hiszpanii, Worldwide Fruit (Wielka Brytania) oraz Red Apple Germany z Niemiec.
Pierwsze sady doświadczalne z nowymi odmianami zostały założone w Europie w 2016 roku; testowano w nich trzy odmiany jabłek o czerwonym miąższu.
Wraz z prezentacją marki rozpoczną się działania marketingowe na perspektywicznych rynkach – nowymi jabłkami trzeba zainteresować zarówno producentów, jak i konsumentów. Jak wspominali przedstawiciele IFORED na ubiegłorocznych targach Fruit Attraction, potencjalnie ma to być 3 mln ton owoców produkowanych na 55 tys. ha w 13 krajach.
Nazwę marki oraz szczegóły na temat występujących pod nią odmian poznamy 18 października.
DŁB, MP