Prawa wyłączności dystrybucji na terenie Europy mają do niej dwa włoskie konsorcja: VOG i VI.P.
Odmiana Shinano Gold została wyhodowana w Japonii. Teraz pierwsze partie jabłek z Południowego Tyrolu pod marką yello® weszły do sprzedaży. Na początku grudnia jabłka zaczęły trafiać na włoski rynek: VI.P wprowadza ją do sieci handlowych a VOG na rynki hurtowe m.in. w Mediolanie, Weronie, Treviso i Bolonii. W tym sezonie będzie to jeszcze niewielka partia owoców – 80 ton.
Yello® charakteryzuje się żółtą skórką, bardzo słodkim smakiem oraz chrupkością i soczystością. Zachowuje długo dobrą jakość w łańcuchu dostaw i na półce sklepowej (wiecej na ten temat można przeczytać tutaj). Jak podają przedstawiciele konsorcjów w ubiegłym sezonie przeprowadzono badania konsumenckie m.in. w Niemczech, Polsce, Włoszech, Norwegii, Szwecji, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii. Ich wynik był bardzo pozytywny.