Promocja polskiej żywności w środkowych Chinach

Kilkanaście firm, głównie producentów i eksporterów żywności z Polski, wzięło udział w serii wydarzeń promocyjnych organizowanych przez WPHI w Chengdu i Chongqing – ważnych ośrodkach gospodarczych Środkowych Chin.

Głównym wydarzeniem był udział w 96. edycji targów China Food & Drinks Fair (CFDF), znanych bardziej z chińskiej nazwy Tangjiuhui. Na stoisku przygotowanym przez Wydział Promocji Handlu i Inwestycji (WPHI) w Pekinie sześć polskich firm wystawiło produkty śniadaniowe, cukiernicze, soki, produkty mleczne, herbaty oraz jabłka. Na stoisku znajdowała się także ekspozycja produktów firm, które nie wzięły udziału w targach. Polskie produkty cieszyły się dużą popularnością wśród osób odwiedzających targi. Do zapoznania się z ofertą polskich produktów i obserwowania dedykowanego tej tematyce konta zachęcała hostessa ubrana w tradycyjny strój ludowy.

CFDF w Chengdu to najważniejsze targi importowanej żywności w środkowych Chinach, a ponadto także najważniejsze targi wyrobów alkoholowych w całych Chinach. Oprócz zagranicznych firm wystawiają się także na nich znani importerzy żywności. Liczba odwiedzających jest większa niż na innych bardziej znanych imprezach targowych w tej branży, takich jak SIAL China w Szanghaju, czy HKTDC FoodExpo w Hongkongu. Częściej są to jednak lokali dystrybutorzy żywności, a nie importerzy.

reklama
  • nordox
  • info karta ik agrosimex komunikaty
reklama
PREVAM

Przed targami odbyły się spotkania typu B2B w Chongqingu i Chengdu, w których udział wzięło kilkanaście firm z polskiej strony. Na spotkania zaproszeni byli miejscowymi importerzy i dystrybutorzy produktów spożywczych oraz przedstawiciele lokalnych mediów. Spotkania B2B zorganizowane były przez WPHI w Pekinie przy wsparciu Konsulatu Generalnego RP w Chengdu oraz lokalnych organizacji biznesowych.

Źródło: Portal Promocji Eksportu

reklama
Baner PORS2025

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here