Nowa strategia CIECH Sarzyna – więcej produktów i intensywna ekspansja zagraniczna

BiznesPlon 2020 - Wojciech Babski, szef biznesu AGRO w Grupie CIECH
BiznesPlon 2020 - Wojciech Babski, szef biznesu AGRO w Grupie CIECH

Przedstawiciele CIECH Sarzyna, największego polskiego producenta środków ochrony roślin, przedstawili w czwartek, 20 lutego br., nową strategię biznesową Spółki. Zakłada ona przede wszystkim realizację największego w historii firmy planu inwestycji w nowe produkty, a także intensywną ekspansję zagraniczną.

Rozwój oferty produktowej CIECH Sarzyna ma wesprzeć nowoczesne laboratorium badawczo-rozwojowe, które otrzymało niedawno prestiżową certyfikację „GLP” („Good Laboratory Practice”, pol. „Dobra Praktyka Laboratoryjna”).

Ważnym celem nowej strategii CIECH Sarzyna jest również pełne wykorzystanie potencjału produkcyjnego zakładu w Nowej Sarzynie poprzez przeniesienie produkcji z przejętej w 2018 roku hiszpańskiej spółki Proplan – dostawcy środków ochrony roślin działającego na trzech kontynentach. Znaczącą przewagą konkurencyjną polskiej spółki, będącej liderem na krajowym rynku herbicydów zbożowych, jest bowiem największa w Europie instalacja do produkcji MCPA. Nowoczesna linia produkcyjna gwarantuje najwyższą jakość produktów wytwarzanych przez CIECH Sarzyna, pozbawionych zanieczyszczeń.

Przedstawiciele CIECH Sarzyna przypomnieli również, że Spółka realizuje obecnie największy w swojej historii plan inwestycyjny w nowe produkty, napędzany przez innowacje opracowywane we własnym, nowoczesnym laboratorium badawczo-rozwojowym, które otrzymało niedawno prestiżową certyfikację „GLP”, zapewniającą jakość i wiarygodność uzyskiwanych wyników badań od momentu ich planowania. Umożliwia to CIECH Sarzyna prowadzenie szybszych procesów rejestracyjnych, a w połączeniu z dostępem do wielu substancji aktywnych, uzyskanym dzięki integracji z hiszpańskim oddziałem, znacząco przyśpieszy rozwój biznesu AGRO Grupy CIECH.

Przykładem intensywnie prowadzonych działań badawczo-rozwojowych, których celem jest między innymi doskonalenie obecnych produktów, jest znaczące poszerzenie zakresu stosowania produktów z rodziny CHWASTOX® – zarówno pod kątem zwalczanych chwastów, jak i chronionych gatunków zbóż. Poszerzeniu uległo m.in. spektrum chwastów zwalczanych przez CHWASTOX EXTRA® 300 SL – do dotychczasowych dołączyły: gorczyca polna, kurzyślad polny i wilczomlecz obrotny. Z kolei CHWASTOX® Nowy Trio 390 SL można teraz stosować dodatkowo w jęczmieniu ozimym i pszenżycie jarym, a środek zwalcza o 5 chwastów więcej – rumian polny, komosę białą, dymnicę pospolitą, iglicę pospolitą oraz szarłat szorstki. Niepodważalny rynkowy lider, CHWASTOX Turbo® 340 SL, uzyskał dodatkowo możliwość stosowania w jęczmieniu ozimym, pszenicy jarej i pszenżycie jarym. Środek zwalcza teraz również aż 14 dodatkowych chwastów. W przypadku CHWASTOX D® 179 SL etykieta rejestracyjna została rozszerzona o możliwość stosowania w pszenżycie ozimym, jęczmieniu ozimym, życie, jęczmieniu jarym, pszenicy jarej i owsie, a spektrum zwalczanych chwastów wzrosło o 10 gatunków.

Obecnie w Polsce dopuszczonych jest około 300 substancji aktywnych obecnych w ponad 2300 produktach. Lista produktów ciągle się rozszerza, ale jednocześnie liczba substancji aktywnych, w związku z ich wycofywaniem na poziomie unijnym, maleje. Dlatego rolnicy stają przed coraz większym problemem planowania skutecznej ochrony swoich upraw. Znamy ich oczekiwania i potrzeby, dlatego CIECH systematycznie rozbudowuje swoje portfolio w oparciu o dostępne substancje, tworząc kompleksowe programy ochrony najważniejszych upraw w Polsce. Łączymy przy tym wysoką jakość produktów CIECH wynikającą z działań badawczo-rozwojowych z prawie 60-letnią tradycją produkcji środków ochrony roślin – powiedział Wojciech Babski, Prezes Zarządu CIECH Sarzyna.

Elementem konsekwentnego rozwoju oferty CIECH Sarzyna o nowe produkty dla rolnictwa (asortyment Spółki w ciągu ostatnich trzech lat został prawie podwojony) jest również oferowanie klientom pełnych programów ochrony roślin dla kluczowych upraw. W zbożach Spółka oferuje pełną ochronę herbicydową na chwasty jedno- i dwuliścienne, regulację wzrostu, pełną ochronę fungicydową oraz zaprawianie nasion. W przypadku uprawy kukurydzy jest to pełna technologia ochrony herbicydowej o działaniu nalistnym i doglebowym, a w rzepaku – ochrona herbicydowa i fungicydowa oraz skracanie rzepaku.

Podsumowując najważniejsze wydarzenia minionego roku, przedstawiciele CIECH Sarzyna podkreślili przede wszystkim bardzo dobrą sprzedaż produktów marki CHWASTOX®, najchętniej stosowanych herbicydów do wiosennej ochrony zbóż w Polsce. Ich udział rynkowy w aplikacji wiosennej systematycznie rośnie – w sezonie 2019 co trzeci hektar polskich zbóż był chroniony tymi preparatami. Produkty z rodziny CHWASTOX® to najczęstszy wybór kolejnych pokoleń rolników, ponieważ mechanizm działania MCPA, będącej analogiem naturalnych auksyn, powoduje, że chwasty nie uodparniają się na ich działanie. Dodatkowo szeroki wybór środków w ofercie marki pozwala na właściwy dobór odpowiedniego rozwiązania do typu uprawy i poziomu jej zachwaszczenia.

Nowa strategia CIECH Sarzyna zakłada również dalszy, dynamiczny rozwój sprzedaży na rynkach zagranicznych. Celem Spółki jest obecność na ponad 60 rynkach zbytu z możliwością budowy struktur sprzedażowych (dziś produkty CIECH Sarzyna trafiają do około 50 różnych krajów na wszystkich kontynentach). Jak przypomnieli przedstawiciele CIECH Sarzyna, w ostatnich latach przychody Spółki z eksportu wzrosły 3,5-krotnie, a środki ochrony roślin z Nowej Sarzyny trafiły m.in. na rynek australijski, kanadyjski czy tajlandzki.

Podczas konferencji podkreślono również bardzo dobry przebieg integracji z Proplanem i korzyści z tego płynące, w tym przejęcie obszernego portfela produktów i substancji aktywnych przez CIECH, dostęp do nowych rynków zbytu czy dostęp do nowej infrastruktury badawczo-rozwojowej. Ważną korzyścią tej akwizycji jest również możliwość wymiany portfeli produktowych obu spółek na ich głównych rynkach. CIECH rozpoczął już projekty mające na celu zaoferowanie w Hiszpanii środków zawierających produkowaną w polskich zakładach Grupy substancję MCPA, wykorzystywaną m.in. do ochrony zbóż i kukurydzy, a także plantacji trwałych, w tym gajów oliwnych. Z kolei na polski rynek trafiły już produkty z oferty Proplanu – m.in. TOSCANA 75 WG.

CIECH Sarzyna będzie również kontynuować rozwój programów lojalnościowych: „Teraz Sarzyna” i „Twoja Sarzyna”. Wśród licznych korzyści, które oferuje CIECH Sarzyna, warto wskazać na atrakcyjne bonusy i rabaty dla stałych klientów, możliwość udziału w spotkaniach oraz szkoleniach.

Informacja prasowa CIECH Sarzyna 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here