Każdy doświadczony plantator wie, iż wyprodukowanie owoców dobrej jakości nie jest łatwe, ale jeszcze trudniejszym jest ich sprzedaż z odpowiednim zyskiem. Ta podstawowa zasada rządząca ekonomiczną stroną każdej uprawy nabiera szczególnego znaczenia w kontekście rosnących lawinowo cen środków produkcji: nawozów, paliwa, energii, kosztów pracy.
Na jednej z konferencji w Niderlandach podczas dyskusji padł komentarz, iż w Polsce potrafią wyprodukować owoce o najwyższej jakości, ale nie potrafią ich opłacalnie sprzedać. I rzeczywiście wydaje się, iż kwestia opłacalności sprzedaży będzie jednym z najwrażliwszych tematów nadchodzącego sezonu jagodowego.
W trakcie Kongresu Jagodowego 2022 blok dotyczący innowacyjnych rozwiązań poprawiających opłacalność produkcji gatunków jagodowych będzie zwieńczeniem całodniowych wykładów i swoistego rodzaju podsumowaniem połączonym z dyskusją. W bloku tym Maciej Dolata (INSPIRE smarter branding) wypowie się na temat niezbędnych zasad promocji owoców jagodowych. Weronika i Karol Maciejczyk, plantatorzy z województwa Dolnośląskiego, przedstawią realia handlu bezpośredniego i cieszących się rosnącą popularnością „samozbiorów”.
Z kolei Janusz oraz Mateusz Maruszewscy, plantatorzy z Lubelszczyzny, na swoim przykładzie przedstawią zasady budowy własnej marki owoców oraz opowiedzą o swoim innowacyjnym pomyśle zagospodarowania nadmiaru owoców w pełni sezonu. Uczestnikom Kongresu Jagodowego 2022 zostanie również udostępniony materiał omawiający zasady współpracy handlowej w zakresie sprzedaży owoców jagodowych z siecią handlową na przykładzie Biedronki.
Po więcej szczegółów zapraszam na naszą stronę https://doradcajagodowy.pl/kongres-2022/
Zespół Doradcy Jagodowego