Jednorazowe tekturowe opakowania będą coraz popularniejsze?

truskawki

Temat dominacji drewnianych łubianek w handlu truskawkami jest często poruszany na łamach naszego portalu. Równie często jest przedmiotem dyskusji między samymi plantatorami. Czy jednorazowe tekturowe opakowania mają szansę na sukces na naszym rynku? Wiele wskazuje na to, że tak.

– Zainteresowanie tego typu opakowaniami wiosną jest duże, nieco spada w sezonie, gdy większą rolę odgrywa cena – mówi Błażej Taborowski, który jest producentem tytułowych opakowań. Chociaż konfekcja w 250 czy 500 gramowych opakowaniach tekturowych to dodatkowe koszty, to plantatorzy coraz częściej są zainteresowani tego typu opakowaniem. Truskawki czy maliny klasy premium sprzedaje się drożej, jeśli są w ten sposób zapakowane.

Dla przykładu, koszt 500 gramowego opakowania z przykrywką w kształcie kratki to 0,40 zł za sztukę. Finalnie sprzedaż owoców po wyższych cenach sprawia, że plantatorzy są coraz bardziej zainteresowani opisywanym produktem. Co więcej, w tym roku widać większe zainteresowanie ze strony nieco mniejszych plantatorów, którzy w tej formie sprzedaży upatrują szansę na większe przychody,

– Bardzo dużo zależy w tej kwestii od marketów – dodaje nasz rozmówca. Jeśli markety wybiorą tańszy plastik, to niestety wszyscy pójdą w stronę plastiku. Jednak, nie wszystkie sieci mają takie podejście. Niektóre są zainteresowane opakowaniami tekturowymi ze względu na znacznie lepszą prezencję owoców na sklepowych pólkach.

Opakowania są wykonane z tektury falistej z kartonu kraft z atestem do żywności. Produkcję w ubiegłym sezonie opóźniła pandemia. W tym produkcja idzie pełną parą. Opakowania w standardowych wzorach są produkowane na magazyn i dostępne w dużych ilościach od ręki. Możliwe są również indywidualne wymiary czy nadruki.

Pan Błażej jest dobrej myśli i podsumowując jest zdania, że opisywany trend będzie w Polsce coraz bardziej popularny. To, co widzimy w opakowaniach dla owoców jagodowych na zachodzie bardzo szybko dotrze również do naszego kraju. Głównie za sprawą producentów, którzy w pierwszej kolejności są zainteresowani konfekcją w mniejszych opakowaniach i sprzedażą po wyższych cenach.

truskawki w kartonie

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu.
Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.
Wpisz swoje imię
Wpisz treść komentarza

Polityka Prywatności