Od wczoraj rano otwarta jest w Rimini Expo Center (Włochy) 38. edycja międzynarodowych targów poświęconych branży świeżych produktów, która do czwartku 9 września będzie gościć wszystkich profesjonalistów z branży zainteresowanych poznaniem najnowszych innowacji w branży. W poniedziałek, 6 września, na platformie macfrutdigital.com można było wziąć udział w wirtualnym wydarzenia China Day (tłum. Dzień Chiński).
„Tutaj witamy ożywienie”. Takie przesłanie płynie głośno i wyraźnie z otwarcia 38. edycji Macfrut, międzynarodowych targów branży świeżych produktów, które odbywają się w Rimini (Włochy) od 7 do 9 września. „Jest wielka chęć ponownego spotkania i bycia obecnym, co potwierdzają niespodziewane liczby, które rejestruje ta edycja. – mówił Renzo Piraccini, prezes Macfrut – Ostatnie dwa lata były trudne z powodu pandemii, ale dziś Macfrut daje możliwość nie tylko ponownego bycia obecnym, ale także wznowienia już nawiązanych kontaktów, a ponad 500 Obecni międzynarodowi nabywcy stanowią ważny punkt. Z rolniczego punktu widzenia rok 2020 był również rokiem traumatycznym. Mieliśmy gradobicia, katastrofy ekologiczne, bakcyl azjatycki, ale mimo to i mimo niepewności firmy chcą zacząć od nowa. A Macfrut jak zawsze odpowiada na wezwanie”.
Wczoraj na platformie macfrutdigital.com odbyła się całkowicie cyfrowa uwertura: China Day, wydarzenie poświęcone handlowi z azjatyckim gigantem, które okazało się pełne propozycji i pomysłów, zwłaszcza podczas Forum Włochy-Chiny. „Stwórz centrum logistyczne w północno-wschodnich Włoszech dla handlu z Chinami”, zaproponował Renzo Piraccini, prezes Macfrut. Prezesi Portu Rawenna oraz Rynku Owocowo-Warzywnego w Padwie odpowiedzieli pozytywnie.
Giampaolo Bruno, dyrektor Agenzia ICE – Włoskiej Agencji Handlowej w Pekinie, skupił się na handlu między Chinami a Europą. „Macfrut to jedna z najbardziej wpływowych i innowacyjnych wystaw w sektorze owoców i warzyw w Europie i regionie Morza Śródziemnego, ważny pomost między rynkami europejskimi i chińskimi. W ciągu pierwszych 7 miesięcy 2021 r. chiński eksport wzrósł o 4%, a import o 33,8 %. Import świeżych owoców i warzyw do Chin gwałtownie rośnie dzięki wzrostowi gospodarczemu tego kraju, który doprowadził do wzrostu dochodów gospodarstw domowych i konsolidacji klasy średniej. Mam nadzieję, że chiński rynek otworzy się jeszcze bardziej na nowe świeże produkty rolne, biorąc pod uwagę włoską jakość”.
Ma Hongtao, dyrektor generalny ATPC (Centrum Promocji Handlu Rolnego) przedstawił relacje między dwoma krajami: „Pomimo pandemii handel owocami i warzywami między Chinami a Włochami wzrósł o 1,2% do prawie 1,3 mld USD. Macfrut jest dla nas platformą globalnego rozwoju owoców i warzyw. Po sukcesie zeszłorocznej edycji, w tym roku liczba chińskich firm wzrosła do 111, a Pawilon oferuje 40 produktów podzielonych na sześć rodzajów: gruszki, cytrusy, jabłka, pomidory, grzyby jadalne, paprykę i czosnek”.
D. Ł.-B.