Macfrut: edycja 38. skupiona na chińskim rynku

macfruit

Od wczoraj rano otwarta jest w Rimini Expo Center (Włochy) 38. edycja międzynarodowych targów poświęconych branży świeżych produktów, która do czwartku 9 września będzie gościć wszystkich profesjonalistów z branży zainteresowanych poznaniem najnowszych innowacji w branży. W poniedziałek, 6 września, na platformie macfrutdigital.com można było wziąć udział w wirtualnym wydarzenia China Day (tłum. Dzień Chiński).  

„Tutaj witamy ożywienie”. Takie przesłanie płynie głośno i wyraźnie z otwarcia 38. edycji Macfrut, międzynarodowych targów branży świeżych produktów, które odbywają się w Rimini (Włochy) od 7 do 9 września. „Jest wielka chęć ponownego spotkania i bycia obecnym, co potwierdzają niespodziewane liczby, które rejestruje ta edycja. – mówił Renzo Piraccini, prezes Macfrut – Ostatnie dwa lata były trudne z powodu pandemii, ale dziś Macfrut daje możliwość nie tylko ponownego bycia obecnym, ale także wznowienia już nawiązanych kontaktów, a ponad 500 Obecni międzynarodowi nabywcy stanowią ważny punkt. Z rolniczego punktu widzenia rok 2020 był również rokiem traumatycznym. Mieliśmy gradobicia, katastrofy ekologiczne, bakcyl azjatycki, ale mimo to i mimo niepewności firmy chcą zacząć od nowa. A Macfrut jak zawsze odpowiada na wezwanie”.

Wczoraj na platformie macfrutdigital.com odbyła się całkowicie cyfrowa uwertura: China Day, wydarzenie poświęcone handlowi z azjatyckim gigantem, które okazało się pełne propozycji i pomysłów, zwłaszcza podczas Forum Włochy-Chiny. „Stwórz centrum logistyczne w północno-wschodnich Włoszech dla handlu z Chinami”, zaproponował Renzo Piraccini, prezes Macfrut. Prezesi Portu Rawenna oraz Rynku Owocowo-Warzywnego w Padwie odpowiedzieli pozytywnie.

reklama
  • nordox
  • info karta ik agrosimex komunikaty
reklama
PREVAM

Giampaolo Bruno, dyrektor Agenzia ICE – Włoskiej Agencji Handlowej w Pekinie, skupił się na  handlu między Chinami a Europą. „Macfrut to jedna z najbardziej wpływowych i innowacyjnych wystaw w sektorze owoców i warzyw w Europie i regionie Morza Śródziemnego, ważny pomost między rynkami europejskimi i chińskimi. W ciągu pierwszych 7 miesięcy 2021 r. chiński eksport wzrósł o 4%, a import o 33,8 %. Import świeżych owoców i warzyw do Chin gwałtownie rośnie dzięki wzrostowi gospodarczemu tego kraju, który doprowadził do wzrostu dochodów gospodarstw domowych i konsolidacji klasy średniej. Mam nadzieję, że chiński rynek otworzy się jeszcze bardziej na nowe świeże produkty rolne, biorąc pod uwagę włoską jakość”.  

reklama
Baner - zasubskrybuj

Ma Hongtao, dyrektor generalny ATPC (Centrum Promocji Handlu Rolnego) przedstawił relacje między dwoma krajami: „Pomimo pandemii handel owocami i warzywami między Chinami a Włochami wzrósł o 1,2% do prawie 1,3 mld USD. Macfrut jest dla nas platformą globalnego rozwoju owoców i warzyw. Po sukcesie zeszłorocznej edycji, w tym roku liczba chińskich firm wzrosła do 111, a Pawilon oferuje 40 produktów podzielonych na sześć rodzajów: gruszki, cytrusy, jabłka, pomidory, grzyby jadalne, paprykę i czosnek”.

reklama
Baner PORS2025

D. Ł.-B.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here