Komunikaty-Sadownicze-NOWY-765-100

Na raz sztuka, czyli „jak szybko stracić klienta”?

Na raz sztuka, czyli „jak szybko stracić klienta”?
Fot. Agata Perzyna

Zaczyna się sezon na krajowe owoce miękkie. Truskawki można kupić „na rogu” za 10 – 12 zł/kg, więc w drodze do domu konsumenci kupują. Co widzą? Widzą piękne, duże, wybarwione, błyszczące truskawki. A w domu czasem okazuje się, że owoce są „strojone” – pod pierwszą warstwą znajdują się brzydkie, drobne, przejrzałe, nadgnite, a nawet z lokatorami… W efekcie nawet jeśli klient wróci z towarem i reklamacją, to raczej można się z nim pożegnać na dobre. I tak pojedyncze przypadki mogą zniszczyć ciężką pracę ogółu producentów truskawek.

Na raz sztuka, czyli „jak szybko stracić klienta”?
Fot. Agata Perzyna

Przygotowując towar do handlu czy to na rynku hurtwym, na eksport lub do lokalnego detalu należy pamiętać o dokładnym i sumiennym przygotowaniu owoców. Truskawki można choćby posortować na dwie grupy wielkościowe i zaproponować klientowi takie opcje w dwóch różnych cenach.

Rok temu, na początku sezonu 2018 w popularnym ogólnopolskim portalu pojawił się “sensacyjny” artykuł o polskich truskawkach  rzekomo ze znacznymi pozostałościami środków ochrony roślin. Była sensacja, były negatywne komentarze a w roli głównej polskie truskawki.  Nasza redakcja dementowała doniesienia jednego z najbardziej poczytnych serwisów internetowych m.in w artykule  Jednak „zły to ptak, co własne gniazdo kala…”I na szczęście, przy dużej konsolidacji całego środowiska udało się pokazać, że było to kolejne szukanie taniej sensacji! Polskie owoce są bezpieczne! Czytaj o wynikach badań w artykule Truskawki: akcja – reakcja. A nas wyniki nie zaskakują…

Czy potrzeba nam znowu takiej batalii  ? Czy zdajemy sobie za sprawą nawet pojedynczych przypadków  psujemy własny rynek i podkopujemy autorytet polskich plantatorów? Szczególnie w dobie mediów społecznościowych i internetu! Takie przypadki są przysłowiowym policzkiem również dla działań stowarzyszeń i organizacji, których celem jest promocja polskich owoców. Podważają  przekaz działań i wydarzeń mających na celu wzmocnienie pozytywnego odbioru naszych krajowych owoców. Musimy być świadomi, że konsument na rynek truskawek patrzy całościowo i ocenia właśnie wszystkich, a nie pojedynczy przypadek zakupu owoców gorszej jakości.

A czego potrzebują konsumenci? Dobrego jakościowo produktu! Czego potrzebują producenci? Zadowolonych konsumentów stale wracających po ich owoce. I tego życzymy wszystkim polskim plantatorom.

Na raz sztuka, czyli „jak szybko stracić klienta”?
Fot. Agata Perzyna

Tekst i foto: Agata Perzyna

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu.
Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.
Wpisz swoje imię
Wpisz treść komentarza

Polityka Prywatności