Owoce na Walentynki: U nas jabłka, na południu truskawki

truskawki walentynki

Grecja, Włochy, Hiszpania. Na południu Europy owocowy marketing przed świętem zakochanych skupia się na truskawkach. W interesie polskich sadowników jest z kolei promowanie jabłkowych upominków.

Od wielu lat na południu Europy głównym owocowym podarunkiem na Walentynki są przede wszystkim truskawki. Marketing poszedł w tym wypadku głównie w stronę atrakcyjnych opakowań. Bardzo często wyselekcjonowane owoce są sprzedawane w pudełkach w kształcie serca. Trend ten jest na tyle popularny, że przed świętem walentynek rynek truskawek deserowych notuje znaczące ożywienie.

W Polsce coraz popularniejsze są specjalnie produkowane na ten cel jabłka z napisem, który powstał w sposób naturalny. Owoce tego typu kupimy także w marketach. Cena jednego takiego jabłka jest dziś równa cenie 2 – 4 kilogramów w pozostałych kanałach sprzedaży. W interesie sadowników i grup producenckich jest dalsze promowanie tego walentynkowego podarunku. Chociaż produkcja jest bardzo mała to niezwykle dochodowa.

Popyt na truskawki we wspomnianym okresie jest na tyle duży, że obserwujemy przełożenie na rynek owoców. W Hiszpanii ceny truskawek wzrosły w ujęciu miesięcznym o 30%. Chociaż plony są nieco mniejsze, to popyt ze strony hurtowników przed Walentynkami jest głównym czynnikiem wpływającym na ożywienie rynku.

Nie inaczej jest we Włoszech. Tam również popyt przed świętem zakochanych pozytywnie przekłada się na pozycję producentów. Drugi tydzień lutego to wzrost zamówień ze strony hurtowni o około 30%. Także we Włoszech truskawki są popularnym walentynkowym podarunkiem.

źródło i zdjęcia: freshplaza.es

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here