Owoce trzeba umieć sprzedać. Porzeczki jako świąteczne dekoracje…

czerwone porzeczki

Dziś sztuką nie jest już tylko wyprodukowanie owoców, lecz również ich zyskowna sprzedaż. Łatwiej powiedzieć, niż zrobić, ale trafiliśmy na bardzo ciekawy pomysł. Liderami w marketingu i sprzedaży owoców w Europie są Holendrzy. W jaki sposób promują deserowe czerwone porzeczki?

Produkcja deserowych czerwonych porzeczek w Polsce dopiero powoli się rozwija. W Holandii gatunek jest już coraz częściej uprawiany w doniczkach, a nie w gruncie, w celu uzyskania jak najwyższej jakości. W Holandii są one przechowywane w kontrolowanej atmosferze do przełomu marca i kwietnia. W okresie przedświątecznym stopniowo wzrasta sprzedaż zmagazynowanych owoców.

długie przechowanie
Długie przechowywanie porzeczek w Holandii

Holendrzy są znani ze swojego zmysłu do handlu i reeksportu. Jeśli chodzi o czerwone porzeczki to w okresie świątecznym marketing skupia się na wykorzystaniu jagód w kuchni.

Producenci i dystrybutorzy przekonują konsumentów, że jej świeżo-kwaśny smak jest świetnym uzupełnieniem wielu słonych i słodkich potraw. Niemniej sprzedaż i marketing nadal skupiają się na spożyciu w postaci świeżej. W tym wypadku owoce są sprzedawane w atrakcyjnych opakowaniach detalicznych, najczęściej po 250 lub 500 gram.

Handlowcy idą w „porzeczkowym” marketingu o krok dalej. Kolejnym zastosowaniem okazałych kiści mogą być także dekoracje potraw i dekoracje świąteczne. W tym wypadku konsumenta ogranicza jedynie wyobraźnia. Niemniej warto docenić kreowanie potrzeb przez holenderskich specjalistów od marketingu.

Być może ktoś nie jest do końca przekonany do opisywanej strategii sprzedaży. Z drugiej strony, jeśli zapewnia ona producentowi zyski…

opakowanie detaliczne
Atrakcyjne opakowanie detaliczne porzeczek również ma duże znaczenie

źródło: gfactueel.nl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here