W Polsce spożycie owoców jagodowych w tym truskawek rośnie. Mamy nadzieję, że także trendy cenowe z południa Europy dotrą do polskich producentów.
Truskawki są najpopularniejszym owocem wśród Polaków. W 2021 roku ponad 90% obywateli jadło truskawki. Co więcej według badań to właśnie truskawki są najbardziej wyczekiwanym przez naszych rodaków owocem sezonowym. To bez wątpienia atrybuty, jakie należy wykorzystać w promocji i marketingu gatunku. Na Konferencji Jagodowej o wspomnianych zagadnieniach i skutecznym marketingu opowiadał Maciej Dolata.
We Włoszech wzrasta popyt i konsumpcja truskawek. Chociaż przeciętna rodzina zjadła średnio nieco mniej truskawek to krajowa dystrybucja i konsumpcja poprawiły wyniki z 2021 roku. Rosną także ceny. Średnia cena kilograma truskawek we Włoszech wzrosła w minionym roku o 5% do poziomu 4,20 euro za kilogram (19,00 zł/kg). Na rynku rośnie udział truskawek ekologicznych.
Popyt na truskawki jest widoczny także na polskim rynku. Stymuluje on przede wszystkim przyspieszaną produkcję w tunelach foliowych. Nierzadko rośliną są wewnątrz tuneli przykrywane agrowłókniną. Wszystko po to, aby być na rynku ze swoim produktem jak najszybciej i uzyskać za niego jak najlepszą cenę. Zatem apetyt Polaków na pierwsze truskawki rośnie. Są za nie w stanie zapłacić stawki rzędu 30 zł za kilogram i więcej.
źródło: csoservizi.com