Truskawkową współpracę czas zacząć

ceny truskawek

Do rozpoczęcia zbiorów truskawek (przyspieszane uprawy) jeszcze co najmniej miesiąc. Dla handlujących owocami to najwyższy czas na znalezienie producentów i ustalenie warunków współpracy. Korzyści są obustronne.

Pośrednicy już teraz aktywnie poszukują dostawców truskawek. Na branżowych forach i grupach dyskusyjnych można trafić na coraz więcej tego typu ogłoszeń. Również producenci poszukują stałych odbiorców na cały nadchodzący sezon. Taka dobrowolna współpraca na warunkach rynkowych przypomina nieco kontraktację i jest niezwykle pozytywnym trendem.

W branży truskawkowej tego typu stała współpraca z jednym bądź kilkoma odbiorcami jest bardzo korzystna z punktu widzenia producenta. Nie spędza on wielu godzin na rynku hurtowym. Ustalane są warunki współpracy, jeśli chodzi o dostarczane ilości, jakość i warunki dostaw. Co więcej producent nie martwi się o zbyt. Każdy plantator znając swój areał doskonale wie, ile towaru jest w stanie dostarczyć każdego dnia.

Kupujący również ma pewność zakupienia pożądanej ilości owoców. Zarówno deserowych i przemysłowych. Ceny transakcyjne są zależne od rynkowych, ale ustalane indywidualnie. Poza tym opisywana współpraca charakteryzuje się znacznie mniejszymi wahaniami cen, jakie można zaobserwować na rynkach hurtowych. W przypadku małej podaży i wysokiej ceny w hurcie, kupujący ma pewność, że będzie miał towar po ustalonej cenie, co uchroni go przed chwilowymi wzrostami. W efekcie sprzedaż i ceny detaliczne również są bardziej stabilne.

Inni współpracują w ten sposób, że odbiorca, który sprzedaje na rynku hurtowym, płaci z opóźnieniem. Gdy danego dnia sprzedaje łubiankę po (przykładowo) 12 złotych, płaci producentowi cenę mniejszą o jego marże. W tym wypadku na przykład 10 złotych.

Zdarza się, że opisywana współpraca rozpoczyna się na właśnie na rynkach hurtowych. Kupujący, który trafił na producenta dobrej jakości owoców, wraca do niego. Z czasem przeradza się to w stałą współpracę i odbiór z gospodarstwa bądź dostawę. Tak czy inaczej korzyści są obustronne i budują trwałe relacje handlowe.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu.
Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.
Wpisz swoje imię
Wpisz treść komentarza

Polityka Prywatności