Wielu z nas, użytkowników ciągników rolniczych, pamięta czasy, kiedy o kabinie, która zapewniałaby jakikolwiek poziom komfortu można było pomarzyć. Konstrukcje spełniające jedynie podstawowe funkcje (nie padało na głowę i nie wiał wiatr) posiadały poziom szczelności na tyle niski, że z łatwością do kabiny przedostawał się pył, środki chemiczne i inne zanieczyszczenia, a operator narażony był na hałas, wysoką bądź bardzo niską temperaturę, w zależności od pory roku.
W razie wywrotki, z racji braku jakichkolwiek systemów bezpieczeństwa, traktorzyście mogła groziła nawet śmierć. Wszystko to sprawiało, że kabina była bardzo niebezpiecznym miejscem pracy. Na szczęście te czasy bezpowrotnie minęły i dzisiaj kabiny ciągników rolniczych, w tym specjalistycznych ciągników sadowniczych, potrafią zaoferować nie tylko wysoki poziom komfortu, ale przede wszystkim bezpieczeństwa.
Dzięki przystosowaniu do współpracy z wieloma maszynami, specjalistyczne ciągniki sadownicze wykorzystywane są bardzo intensywnie przy wielu zabiegach wykonywanych w sadach czy przy uprawie warzyw. W związku z tym coraz więcej czasu spędzamy w kabinach ciągników, a zmęczenie i wydajność traktorzysty również mają niebagatelny wpływ na zdrowie operatora. Dlatego komfort pracy traktorzysty staje się zagadnieniem, na które zwraca się coraz większą uwagę.
Zdając sobie sprawę z potrzeb użytkowników i dbając o ich bezpieczeństwo firma Landini zaprojektowała kabiny do swoich ciągników sadowniczych tak aby bezpieczeństwo, komfort oraz ergonomia były najwyższe w swojej klasie.
Ergonomicznie rozmieszczone elementy sterowania, nowoczesny design oraz wysoka jakość materiałów użytych do wykończenia wnętrza kabiny to tylko niektóre z cech, którymi może się poszczycić nowa kabina ciągnika Landini REX4.
W REX4 zastosowano również najnowocześniejsze rozwiązania zwiększające komfort pracy operatora: kabinę z zawieszeniem mechanicznym oraz amortyzowaną przednią oś. Ergonomię i funkcjonalność dodatkowo zwiększa opcja reflektorów Full-LED, dostępna we wszystkich modelach gamy, a ogromna powierzchnia szyb tej 4-słupkowej kabiny zapewnia doskonałą widoczność. Półautomatyczna klimatyzacja, w połączeniu z filtrem kabinowym z aktywnym węglem, który stale utrzymuje poziom filtracji Kat 4, zapewnia komfortową temperaturę wewnątrz kabiny o każdej porze roku. Operator jest w pełni odizolowany od czynników zewnętrznych, w tym chemicznych środków ochrony roślin, co w przypadku chemicznej ochrony sadów ma kluczowe znaczenie.
Ciągnik REX4 może być wyposażony w ADS (Advanced Driving System) oraz przekładnię RoboShift z elektro-hydrauliczną przekładnią nawrotną i w pełni zrobotyzowaną zmianą prędkości i biegów H-M-L pod obciążeniem, sterowaną za pomocą ergonomicznego i intuicyjnego joysticka wielofunkcyjnego.
Większy komfort: system ADS zapewnia wrażenia jak w samochodzie, dzięki takim funkcjom jak automatyczne usztywnianie kierownicy wraz ze wzrostem prędkości jazdy oraz automatyczny powrót koła do pozycji centralnej po wykonaniu skrętu. Komfort jazdy gwarantuje inteligentna kontrola sztywności przedniej osi. System ADS współpracuje z systemem prowadzenia GPS. PSM Precision Steering management, który może się również znaleźć na pokładzie tego ciągnika. Do montażu konsoli systemu PSM służy gustowny reling, który można znaleźć na wyposażeniu kabiny. Dodatkowo w kabinie można zamontować radio z tunerem cyfrowym DAB+, kolumnę kierowniczą regulowaną w dwóch płaszczyznach oraz fotel z zawieszeniem pneumatycznym o niskiej częstotliwości.
Wejdź na wyższy poziom komfortu z Landini.
Kabina prawie luks. tylko silnik -mała pojemność -dpf -adblue też jest?
Bez tego g…a to może bym kupił. A tak to jakiegoś starego trzeba szukać
Skoro mamy taką demokrację że wszystko wolno to ja mam gdzieś emisję co² ia przez co znacznie wieksze spalanie i traktor muł.
Ad blues to roztwór mocznika 🙂