Jaki jest potencjał sprzedaży jabłek w sklepach franczyzowych?

polskie jabłka

Chociaż to supermarkety w naszym kraju odpowiadają za większość sprzedaży detalicznej owoców i warzyw, to mały handel również się rozwija. Przede wszystkim za sprawą franczyz. Również do takich sieci trzeba wyjść z odpowiednią ofertą jabłek i gruszek.

Dwie największe sieci takich franczyz w Polsce, to Żabka i ABC. Pierwsza sieć to już ponad 7000 sklepów, druga 8000. Ponadto nowych przedsiębiorców chętnych do rozpoczęcia tego typu działalności nie brakuje – sklepów cały czas przybywa.

Jak dowiadujemy się od biura prasowego sieci Żabka, przedsiębiorcy mają wybór w kwestii jabłek i gruszek. Mogą kupować je na rynkach hurtowych czy bezpośrednio od producentów. Mogą również korzystać z oferty centralnej.

Jednak dalej jesteśmy informowani, że w przypadku jabłek i gruszek większość jest kupowana bezpośrednio przez franczyzobiorców. Oni też ustalają cenę sprzedaży.

Niestety ceny jabłek w Żabkach są obecnie dosyć wysokie. Obecnie jest to nierzadko 6 czy ponad 7 złotych za kilogram. Taka cena może z pewnością zniechęcić część potencjalnych klientów. Powodem może być prywatna polityka sprzedaży – mała ilość i duża marża. Może to być również nie dość atrakcyjna oferta zakupu z centralnej dystrybucji.

Pomnóżmy zagadnienie przez efekt skali. Dwie wspomniane sieci, to w tej chwili ponad 15 000 małych sklepów. Pobieżny rachunek jest następujący: jeżeli każdy z nich sprzeda symboliczny jeden, trzynastokilogramowy karton, daje to 195 ton jabłek dziennie. To wydaje się być dobrą szansą dla lokalnych pośredników i indywidualnych sadowników.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu.
Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.
Wpisz swoje imię
Wpisz treść komentarza

Polityka Prywatności