Kryzys wywołany epidemią koronawirusa przewartościował wybory konsumenckie. Ziemniaki, cytrusy w postaci pomarańczy i cytryn, cebula i jabłka – to w tym momencie produkty, które najczęściej wybierają konsumenci. Takie same zachowania obserwują Amerykanie – Gala, Honeycrisp, Fuji i Granny Smith zyskują na popularności. Dodatkowo, dużym zainteresowaniem cieszą się jabłka pakowane w różnorakiego rodzaju opakowania.
Konsumenci wybierają jabłka ponieważ są łatwo dostępne, można też kupić większą ilość bez obawy o zepsucie. Dodatkowym atutem jest również fakt, że można je dokładnie umyć, co daje konsumentom poczucie bezpieczeństwa. To podstawowy produkt, który jest smaczny, pożywny i lubiany przez dzieci.
Nie zapominajmy także o tym, że jabłka znacznie lepiej znoszą logistykę i transport niż owoce jagodowe, w tym delikatne truskawki. O ile jabłka były wyprodukowane w wysokiej jakości, mogą znacznie więcej wytrzymać w procesie dystrybucji, jak również później w domu konsumenta. Czytaj więcej: Dlaczego konsumenci wracają do jabłek?
Amerykanie poinformowali, że jabłka są najlepiej sprzedającymi się owocami w marcu. Swoje obroty udostępniła firma Superfresh z siedzibą w Yakima w Waszyngtonie. Firma zwiększyła obroty o 22,3%. Wzrosły także ceny. Numerem jeden w USA jest Gala.
Opakowania zapewniają wygodę i pewnego rodzaju poczucie bezpieczeństwa. Sprzedaż jabłek pakowanych w foliowe worki wzrosła w stanie Waszyngton o 25%. Najpopularniejsze odmiany jabłek tej grupie to Gala, Fuji i Honeycrisp. Sprzedaż gruszek też wzrosła, ale o 2,9%. Jabłka ekologiczne również odnotowują wzrost zakupów o 22% i wzrost o 34%.
Źródło: fruitgrowersnews