Nieważne, czy ludzie kupują owoce do spożycia czy jako prezent. Chińscy konsumenci preferują produkt lepszej jakości ale w mniejszych ilościach.
Producenci i handlowcy biorą pod uwagę powyższe preferencje i kładą coraz większy nacisk na budowanie marki i atrakcyjne opakowanie. Zwiększa się ilość zapakowanych owoców, zarówno tych popularnych jak i bardziej egzotycznych. Także mniejsze opakowania są bardziej popularne niż te większe.
W okresie poprzedzającym chińskie święto wiosny (2 lutego) sprzedaż owoców jest większa niż w analogicznym okresie zeszłego roku. Po pierwsze infrastruktura chłodniczo-magazynowa znacząco się zwiększyła, po drugie znakomicie sprzedają się pomarańcze. Ponadto, o ile do tej pory królowały jabłka i gruszki w tym roku sieci handlowe oferują szeroki wachlarz owoców takich jak pomarańcze, truskawki, pomidory koktajlowe z Hainanu i inne.
Źródło: www.jschina.com.cn
KP