O ile spadło spożycie soków w Rosji?

Podczas kwietniowej międzynarodowej konferencji „Świat soków 2017” (Мир соков-2017) w Moskwie podano między innymi statystyki tego działu przemysłu spożywczego. Niedawno pojawiły się nowe dane, nieco korygujące te z wiosny.

Według wyliczeń Rosyjskiego Związku Producentów Soków produkcja tych produktów w 2016 roku zmniejszyła się w Rosji o 5,9%. W tym czasie firma Market Analityka spadek ten szacowała na 15%. Na początku lipca Nielsen podawał, ze spadek ten sięga 7%.

Branża sokownicza podaje, że produkcja tych napojów wynosiła w ubiegłym roku 2,332 mld litrów, a największymi graczami rynku były firmy PepsiCo z udziałem 34,5%, AO Multon -30,3%, OAO Sady Pridonia (Сады Придонья) – 10,6%, OAO Progress – 5,1%, OOO JUŻNAJA SOKOWAJA KOMPANIA (ЮЖНАЯ СОКОВАЯ КОМПАНИЯ) – 3,2%, OOO SANFRUT-Treid (САНФРУТ-Трейд) – 3%.

Chociaż 95% soków obecnych na rosyjskim rynku produkowanych jest na terytorium Federacji Rosyjskiej, to 85% surowca do tej produkcji pochodzi z importu – pomimo tego, że połowa potrzebnych przetwórcom owoców i warzyw to gatunki rosnące w kraju.

Nielsen w swojej analizie zauważa też, że połowa wypijanych w Rosji soków jest zakupywana podczas akcji promocyjnych. Jednak – konkludują analitycy – nie powstrzymuje to spadkowego trendu rynkowego. Obecnie soki stanowią 20% rynku napojów bezalkoholowych, wody mineralne – 41%, lemoniady – 17%, napoje energetyzujące – 2%, napoje gazowane typu „cola” – 10%.

za: fruit.news.ru

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here