Pakowanie czereśni w handlu detalicznym. Tradycyjnie czy nowocześnie?

Na targach MACFRUT 2023 prezentowało się wielu wystawców, którzy oferowali najnowsze trendy i pomysły na pakowanie owoców. Na kilku stoiskach można było zobaczyć propozycje pakowania czereśni w handlu detalicznym.

Producenci opakowań z Włoch (przede wszystkim) przyznają, że w Italii nadal najbardziej popularne są tekturowe opakowania zbiorcze. Niemniej w przeciwieństwie do Polski dominują kartony o pojemności 2 lub 5 kg zamiast 15-kilogramowych „plastików”. Jeśli natomiast chodzi o jednostkowe opakowania detaliczne to najpopularniejsze są kilogramowe lub pół kilogramowe plastikowe płytki składane z dwóch elementów czyli z tak zwanym „daszkiem”. 

W Polsce, w zdecydowanej większości dominuje sprzedaż detaliczna na wagę. Ci sadownicy, którzy próbowali sprzedawać czereśnie w jednostkowych opakowaniach po sezonie lub dwóch zrezygnowali z tego pomysłu i powrócili do tradycyjnej sprzedaży. W tym wypadku ciekawym pomysłem są małe foliowe torebki, na których plantator może umieścić swoje logo, dane kontaktowe i dowolną ilustrację. Koszt takich torebek nie jest duży. Niemniej w przypadku klasycznej sprzedaży na wagę, owoce są lepiej zaprezentowane niż w zwykłej, wiotkiej „foliówce”. Torebeczki można również traktować jako element budowania własnej owocowej marki.

 

NOWOŚCI

Jeśli chodzi o nowości to spotkaliśmy dwie ciekawe formy pakowania czereśni. Pierwsza z nich to malutkie sześcienne pudełko, w którym mieści się zaledwie 100 gram owoców. Pomysłodawca przekonuje, że jest to pomysł odpowiedni do sprzedaży owoców w licznych włoskich sklepach owocowo-warzywnych i na bazarach. Docelowym odbiorcą ma być pracownik biurowy czy urzędnik, który takie małe pudełko zawiera ze sobą w drodze do pracy jako przekąskę. Jak widzimy, opakowanie jest specjalnie ponacinane, żeby po zakupie można było łatwo opłukać czereśnie, a następnie osuszyć i cieszyć się zdrową przekąską. 

 

Kolejny pomysł jest przeznaczony do owoców klasy premium. Na płaskiej plastikowej tacce przykrytej plastikowym „daszkiem” znajduje się jedna warstwa owoców o dużej średnicy. W takiej formie są one świetnie zaprezentowane, co bez wątpienia będzie przykuwało uwagę konsumenta w przypadku najwyższej jakości. Z drugiej strony jest to nadal niewielkie bo ledwie 100-gramowe opakowanie. Oba pomysły bez wątpienia poprawiają prezencję sprzedawanych czereśni. Z drugiej strony zwiększają ilość odpadów… Co sądzicie o tych dwóch nowatorskich formach opakowań dla czereśni? 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here