System Jakości Certyfikowany Produkt (CP) – podsumowanie działań komunikacyjnych w 2019 roku

System Jakości Certyfikowany Produkt (CP)

System Jakości Certyfikowany Produkt (CP) to odpowiedź branży owocowo-warzywnej na potrzeby konsumentów, którzy, jak potwierdzają wyniki badań konsumenckich,[1] poszukują produktów o prozdrowotnych właściwościach.

[1] Dane z badania Promocja Certyfikacji Innowacyjnych Przetworów z Owoców i Warzyw etap III, IQS  Sp. z o. o., grudzień 2019, Badanie CAWI, matki dzieci w wieku 3-18 lat, N=305

W tym roku działania Systemu zostały wsparte kampanią informacyjno-promocyjną, która obejmowała aktywności w prasie, telewizji, internecie, a także obecność w sieciach handlowych, na wydarzeniach branżowych i konsumenckich.

Wyniki badań konsumenckich

Konsumenci, choć są coraz bardziej świadomi wpływu diety na codzienne funkcjonowanie organizmu, nie zawsze przykładają do niej uwagę w kontekście produktów dostępnych w sklepach. Jak pokazują wyniki badań przeprowadzonych w ramach programu System Jakości Certyfikowany Produkt (CP), zaledwie 39% klientów zawsze czyta etykiety artykułów spożywczych, jednak już 66% badanych zwraca uwagę na certyfikaty potwierdzające jakość wyrobu.[2] System Jakości Certyfikowany Produkt (CP), którego twórcą i administratorem jest Stowarzyszenie KUPS, został zaprojektowany w taki sposób, aby nie tylko wyróżniać wysokiej jakości produkty, ale i podkreślać ich wysoką gęstość odżywczą dzięki zastosowaniu oświadczeń żywieniowych i zdrowotnych. To tych informacji poszukują konsumenci – 94% badanych deklaruje, że informacje na opakowaniu o zawartości witamin i składników mineralnych są dla nich istotne.[3] Nie jest to na pewno zaskakujące dla uczestników branży – trendy prozdrowotne stają się powoli codziennością. Z tego też powodu postanowiliśmy w tym roku wesprzeć działanie programu dodatkowymi aktywnościami promocyjnymi, aby zasygnalizować konsumentom, że na rynku są rozwiązania, pomagające im dokonać najlepszych wyborów żywieniowych.dr inż. Barbara Groele, Sekretarz Generalny Stowarzyszenia Krajowa Unia Producentów Soków (KUPS), wyjaśnia potrzebę wyróżniania wysokiej jakości produktów dodatkowymi oznaczeniami.

Efekty kampanii promocyjno-informacyjnej

Tegoroczna edycja kampanii „Promocja certyfikacji innowacyjnych przetworów z owoców i warzyw” obejmowała szereg działań, których głównym celem było dalsze zwiększanie rozpoznawalności programu. Kampania promocyjno-informacyjna obejmowała najróżniejsze aktywności, które pozwoliły nam dotrzeć do konsumentów i przedstawicieli branży. Przygotowaliśmy m.in. spoty reklamowe, które wyemitowano blisko 14 000 000 razy w telewizji, serwisach VOD oraz w sieciach handlowych, w których dodatkowo dystrybuowaliśmy ulotki informacyjne. W ramach kampanii uruchomiliśmy także stronę internetową www.certyfikowanyprodukt.pl, na której zarówno producenci, jak i konsumenci mogą znaleźć najważniejsze informacje o Systemie Jakości Certyfikowany Produkt (CP)wymienia dr inż. GroeleTworzyliśmy materiały promocyjne dla konsumentów i przedstawicieli środowisk naukowych i branży. Byliśmy obecni na wydarzeniach konsumenckich i branżowych. Wszędzie, gdzie mogliśmy, informowaliśmy o Systemie Jakości Certyfikowany Produkt (CP), bo jest on odpowiedzią na potrzeby kupujących i producentów. To był naprawdę intensywny rok, a już nie możemy doczekać się następnego. W 2020 roku będziemy kontynuować działania promocyjne, także za granicą.

Kampania „Promocja certyfikacji innowacyjnych przetworów z owoców i warzyw” została sfinansowana ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.

Więcej informacji o Systemie Jakości Certyfikowany Produkt (CP) znajduje się na www.certyfikowanyprodukt.pl

Organizator Stowarzyszenie Krajowa Unia Producentów Soków.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu.
Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.
Wpisz swoje imię
Wpisz treść komentarza

Polityka Prywatności