W sieci pojawiły się ostatnio zdjęcia wykonane w jednym z austriackim supermarketów. Na fotografii widać plastikowe opakowanie nawiązujące motywem do Świąt, a w nim kilka jagód hiszpańskiego winogrona.
Fotografia wzbudziła niemało emocji. Sposób opakowania przyciąga wzrok i budzi zainteresowanie. Z pewnością taki zakup mógłby zostać dokonany z myślą o podarunku. Zapewne także cena jest adekwatna do wizualnej strony tego produktu.
Jednak sadownik, który wykonał zdjęcia zwrócił uwagę na pewną sprzeczność. Z jednej strony rolnicy stają przed coraz bardziej wygórowanymi wymaganiami dotyczącymi norm produkcji, a z drugiej strony na półkach sklepowych owoce pakowane są w plastikowe pojemniki. Zdaniem sadownika jest to jakaś forma hipokryzji.
I tak promuje się ekologiczny styl życia, spożycie owoców, ograniczenie wytwarzania spalin, a finalnie pakuje się owoce w grupy plastik, będący zaprzeczeniem powyższych haseł.
A może warto przymknąć na to oko, bo owoce sprzedawane są w kategorii premium i mają świetną jakość? I chociaż opakowanie nie jest doskonałe, liczy się pomysł na reklamę?
Karol Pajewski