Co zrobić, jeśli ubezpieczyciel zaniża straty?

ubezpieczenie od pryzmrozków

Na każdym etapie sporu z ubezpieczycielem istnieje możliwość uzyskania bezpłatnej porady e-mailowej Rzecznika Finansowego. Wystarczy napisać na adres porady@rf.gov.pl.

Jeśli uważasz, że ubezpieczyciel potraktował Cię niesprawiedliwie, w pierwszej kolejności powinieneś złożyć reklamację u swojego ubezpieczyciela. Jeśli taka reklamacja zostanie odrzucona, istnieje możliwość przeprowadzenia postępowania interwencyjnego lub polubownego (Wnioski można znaleźć pod poniższym linkiem).

Rzecznik Finansowy może również wytaczać powództwa w imieniu indywidualnych klientów oraz w interesie ogółu konsumentów, a także wspierać rolników na etapie postępowania sądowego tzw. istotnymi poglądami. W przeszłości wypowiadał się w kwestiach bezpośrednio dotyczących rolników:

Bardzo ważną kompetencją Rzecznika jest też występowanie do Sądu Najwyższego o rozstrzygnięcie rozbieżności w orzecznictwie. W ten sposób Rzecznik przyczynił się do wyjaśnienia zasad odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez psy należące do rolników.

Eksperci Rzecznika udzielają też porad telefonicznych, pod poniższymi numerami:

Tel. 22 333 73 28 – dyżur telefoniczny ekspertów z zakresu ubezpieczeń gospodarczych, w szczególności ubezpieczeń komunikacyjnych (OC, AC, assistance), na życie, NNW, domów i mieszkań, turystyczne, kredytów, małych i średnich przedsiębiorstw, rolnych etc.

Tel. 22 333 73 25 – dyżur telefoniczny ekspertów z zakresu problemów z bankami i na rynku kapitałowym.

Tel. 508 810 370 – dyżur telefoniczny ekspertów dla członków Otwartych Funduszy Emerytalnych, uczestników Pracowniczych Programów Emerytalnych oraz osób korzystających z indywidualnych kont emerytalnych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu.
Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.
Wpisz swoje imię
Wpisz treść komentarza

Polityka Prywatności