Elektryczny ciągnik, który ma pracować cały dzień na jednym ładowaniu

W Arizonie, w Stanach Zjednoczonych, firma New Holland przedstawiła prototyp w pełni elektrycznego i autonomicznego ciągnika. Według zapewnień elektryczny ciągnik może pracować cały dzień na jednym ładowaniu. T4 Electric Power będzie seryjnie produkowany już pod koniec 2023 roku.

Maszynę nazwano T4 Electric Power i opracowano w kooperatywie z naukowcami i innymi firmami. Nowy T4 zapewnia do 120 KM mocy silnika przy 440 Nm momentu obrotowego i rozpędza się do 40 km/h. Według producenta, akumulator, którego szczegółów nie ujawniono, ma pojemność wystarczającą na jeden dzień pracy w zależności od jej rodzaju. Dzięki systemowi szybkiego ładowania akumulator może być w pełni naładowany w ciągu godziny.

Elektryczny i autonomiczny ciągnik zapewnia również moc do użytku zewnętrznego, dzięki czemu może służyć jako generator. Energia może być również wykorzystywana do napędzania dołączanych maszyn. Co ciekawe, traktor jest wyposażony w gniazda sieciowe, więc będzie do nich można podłączyć wiele elektronarzędzi.

Oprócz napędu elektrycznego, T4 Electric Power porusza się również autonomicznie. W tym celu kabina jest wyposażona w czujniki, kamery i jednostki sterujące. Według producenta traktor elektryczny jest o 90% cichszy od jego odpowiednika napędzanego silnikiem diesla i generuje mniej wibracji. Jak zapewniają inżynierowie, maszyna szybciej przyspiesza, jest wydajniejsza, szybciej zmienia kierunek jazdy i lepszą kontrolę trakcji niż wersja z silnikiem diesla.

T4 electric powerźródło i zdjęcia: media.cnhindustrial.com

1 KOMENTARZ

  1. Cały dzień? Chyba 14h na pusto? Bo chyba nie pod obciążeniem? 40km/h?chyba po równi. Nie pod górkę? Wiem o co chodzi z tym tesla więc pytam szczególnie. Sam zbudowałem esiok na akumulator elektryczny silnik szeregowy 300W 240V dc 17000obr.min. Daje rady w lekkim terenie ale prędkość podróży jest do 10km/h albo mniej. To wszystko mam wokół domu praca. Jazda. Nie przeszkadza mi slimaczenie ale mam pewności że nie stanie mi w pracy w polu. Bo mogę wydoic akumulator do zera. Z czego przy li-Jon nie ma takiej opcji i stanie w polu… Potem awariia serwis… W milionach macie? Ja z złotówkach parę. Nie popisaliście się.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here