Jabłkowy marketing wysokich lotów

O kosztownych działaniach promujących odmianę Cosmic Crisp® słyszeli już wszyscy. Obecnie Włosi zapowiadają kolejny krok, który ma pomóc w budowaniu rozpoznawalności tej marki – loty balonem na kilkoma europejskimi krajami.

Cosmic Crisp®, czyli nowa odmiana jabłek będąca wynikiem 20-letnich badań na Uniwersytecie w Waszyngtonie, zaczęła zdobywać rynek amerykański nieco ponad 3 lata temu.

Informacja o tym, że marketing tej odmiany pochłonie budżet 10 milionów dolarów dotarła również do Polski i od tamtej pory jest przykładem szeroko zakrojonych działań mających zachęcić konsumentów do zakupu konkretnej odmiany.

Początkowo amerykańskie media podawały, że sadownicy w Stanie Waszyngton mają wyłączność na uprawę Cosmic Crisp® przez okres 10 lat, jednak wkrótce później okazało się, że odmiana będzie uprawiana również w Europie w rejonie Południowego Tyrolu.

Jednym z działań marketingowych w roku 2022 były loty balonem Cosmic Crisp® na festiwalach w całych Stanach Zjednoczonych. Oczywiście miały one zaznajamiać konsumentów z marką i poszerzać jej rozpoznawalność.

Obecnie włoskie konsorcjum VOG i stowarzyszenie VIP Val Venosta, które mają prawa do produkowania i sprzedaży jabłek Cosmic Crisp® w Południowym Tyrolu, ogłosiły podobne działania informując, że ciągu najbliższych kilku lat balon na ogrzane powietrze będzie latał w kilku europejskich krajach, aby w oryginalny sposób reklamować markę.

Jednocześnie Włosi poinformowali, że inicjatywa wiąże się z rozpoczęciem sprzedaży pierwszych partii jabłek tej odmiany, które planowane jest na koniec lutego.

Źródło: https://cosmiccrisp.com/, VOG, Fabio Zanesco – Linkedin

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here