Jak zdobyć dany rynek? Wyhodować dla niego specjalną odmianę

Roxy

Zdaniem twórcy nowej klubowej odmiany z Nowej Zelandii stworzenie odmiany pod preferencje konsumentów to bycie „krok do przodu” przed konkurencją. Tak powstawała odmiana Roxy™.

Nie ulega wątpliwości, że w ciągu ostatnich 10 lat rola odmian klubowych błyskawicznie rośnie. Widzimy to na przykładzie Zachodniej Europy. Pierwsza odmiana klubowa jest już uprawiana w Polsce (CAMEO®). Coraz częściej mówimy o konieczności wprowadzania kolejnych. Nowozelandczycy idą o krok dalej. Najpierw badają preferencje konsumentów na rynkach docelowych, a następnie tworzą odmianę, która najlepiej się tam sprawdzi.

W ten sposób i z tym zamysłem powstała odmiana Roxy™. Wyhodowała ją prywatna, nowozelandzka firma i nie jest jedyną w ofercie firmy. 20 lat hodowli i selekcji oraz 5 lat badań na rynkach Azji skutkowało odmianą stworzoną specjalnie na te rynki. Jabłka mają atrakcyjny, różowy kolor i niepowtarzalny, orzeźwiający smak. Odmiana jest wprost odzwierciedleniem „jabłkowych” upodobań mieszkańców części Azji.

Roxy™ dojrzewa nieco wcześnie niż Royal Gala i zdaniem twórców zastąpi inne wczesne,  nowozelandzkie odmiany o niskiej marżowości. Roxy™ będzie eksportowane między innymi do Malezji, Tajwanu czy Japonii. Pierwsze firmy już wykupiły licencję.

odmiana Roxyźródło: goodfruit.com

zdjęcia: fashionfoods.nz

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here