Jonagoldy – Lidl kontynuuje promocję sprzedaży jabłek bez sortowania

Jonagoldy

Jakiś czas temu w środowisku sadowniczym głośno była komentowana promocyjna akcja sieci Lidl. Sprzedawano wówczas bez sortowania jabłka odmiany Szampion w promocyjnej cenie 1,79 zł za kilogram. Dziś na stronie internetowej niemieckiej sieci możemy zobaczyć informacje o podobnej promocji. Obecnie jednak akcja dotyczy Jonagoldów, zobaczymy także nieco wyższą cenę – 1,99 zł za kilogram.

Chociaż ostatnia promocja trwała zaledwie 3 dni, to wzbudziła niemałe zamieszanie w branży. Jeśli chodzi o sadowników, to była ona komentowana w dużej części negatywnie. Warto nadmienić, że krytyka dotyczyła wyłącznie jakości jabłek i ceny. Sam przekaz reklamy i forma promocji są zdecydowanie dobre.

W przypadku jakości sprzedawanych jabłek padały słowa o psuciu opinii o polskich jabłek i ich wizerunku. Pojawiały się również znacznie ostrzejsze komentarze. Trudno dziwić się producentom, gdy widzą cenę detaliczną jabłek niskiej jakości na poziomie oczekiwanej przez nich ceny hurtowej.

Jabłka były zrywane przez sadowników bezpośrednio do skrzyniopalet i w takiej formie sprzedawane w sklepach sieci. Lidl reklamuje akcję pod szyldem ograniczenia marnowania żywności. Jednak zdaniem sadowników sortowanie i zagospodarowanie odrzuconych jabłek w tradycyjny sposób jest właśnie niczym innym jak niemarnowaniem żywności.

Warto zwrócić uwagę na obniżenie kosztów przygotowania takich jabłek poprzez brak palet, kartonów, wytłoczek, narożników i taśm. W związku z tym nie ulega wątpliwości mniejsza ilość odpadów, które trzeba przecież wyrzucić, bądź poddać recyklingowi, a to kolejne koszty. Jak widać, akcja zakończyła się sukcesem i była pozytywnie oceniania przez konsumentów. Dlatego zdecydowano się na jej kontynuację.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here