Kochać czy nienawidzić?

jabłka w polskich marketach

Temat prawdziwie walentynkowy – „Supermarkety: kochać i nienawidzić”… Z jednej strony mamy świadomość, że supermarkety są dużym kanałem zbytu dla naszych jabłek, z drugiej strony narzekamy na jakość owoców na półkach sklepowych, niesatysfakcjonujące producentów ceny i brak porozumienia. Zapraszamy na debatę w walentynkowy wieczór, o godz. 19.00.

Rozwój sieci supermarketów w Polsce rozpoczął się tuż przed naszym wejściem do Unii Europejskiej. Po niemal 17 latach od wstąpienia do wspólnoty nasz kraj jest gęsto usiany sklepami należącymi do kilkunastu sieci. Z tego punktu widzenia współpraca z dużymi sieciami supermarketów jest czymś nieuniknionym.

Jak wszystko, również handel z marketami ma swoje wady i zalety. Niezależnie od głosów sceptyków, tytułowe sklepy są obecnie największym odbiorcą krajowych jabłek. Sprzedaż i logistyka jest w tym wypadku najprostsza i najtańsza. Grupy czy prywatne sortownie dostarczają duże, jednolite partie owoców do centrum dystrybucyjnego. Stamtąd jabłka są kierowane razem z innymi towarami do sklepów w całej Polsce. Ten mechanizm jest niezwykle korzystny przy sprzedaży owoców miękkich, gdzie liczy się każda godzina od chwili zerwania owocu.

Niestety, ogromny kapitał i wpływy jakimi dysponują największe firmy sprawiają, że dostawcy owoców i warzyw stają się podrzędnymi partnerami w handlu. Tak nie było jeszcze 10 lat temu. Z punktu widzenia polskich dostawców, zasady współpracy zmieniają się wraz rozwojem sieci supermarketów. Są bardzo trudnym partnerem w negocjacjach.

Sadownicy zwracają uwagę na kiepską jakość jabłek na półkach, uważają, że ceny uzyskiwane przez nich za jabłka zależą w dużej mierze od cen ustalanych przez supermarkety.

Modelu handlu w Polsce nie zmienimy, dlatego jesteśmy na współpracę skazani. Najistotniejsze, aby handel, negocjacje czy strategia promocji były ustalane z dostawcami na zasadach partnerskich.

Wszystkich zainteresowanych zagadnieniem zapraszamy na debatę na temat współpracy z marketami. Odbędzie się ona w niedzielę 14 lutego o godzinie 19:00. Gośćmi będą: Adam Paradowski, Mirosław Maliszewski i Bartosz Paciorek.

 

Aby wziąć udział w spotkaniu należy:
– w niedzielę, 14 lutego, o godzinie 18:55 kliknąć w link wydarzenia: https://plantpress.clickmeeting.com/niedziela-handlowa-wspolpraca-z-supermarketami-debata-
– podać swoje imię oraz adres email i dołączyć do spotkania,
– można łączyć się z komputera, tabletu oraz smartfona,
– do webinarium można dołączyć także w trakcie jego trwania.

– Korzystasz z Facebooka? Możesz dołączyć do wydarzenia tutaj: https://www.facebook.com/events/2840851649495403

Jeśli chcesz otrzymać pakiet konferencyjny – materiały i praktyczny gadżet, zarejestruj się na stronie https://meetingapp.info/form/sadTyd/

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu.
Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.
Wpisz swoje imię
Wpisz treść komentarza

Polityka Prywatności