Koncentrat jabłkowy jest wszechstronnym produktem, który znajdziemy nie tylko w sokach. Im więcej producentów go wykorzystuje, tym lepiej dla naszej branży.
Jak wiemy, podatek cukrowy sprawił, że producenci napojów zwiększyli zawartość koncentratów owocowych w swoich produktach, aby uniknąć konieczności opłaty. Efektem jego wprowadzenia jest większe zapotrzebowanie na koncentrat jabłkowy w kraju. Produktu w Polsce mamy pod dostatkiem, więc stał się bazą dla wielu napojów. Niezależnie od smaku na etykiecie stanowi nierzadko 15 – 12% zawartości butelki.
Energetyki z koncentratem jabłkowym
Wśród napojów energetycznych widzimy na półkach coraz więcej produktów o różnych smakach, które sprzedawane są puszkach o pojemności 500 mililitrów. W ich składzie również znajdziemy koncentrat jabłkowy w objętości niemal 20%. Trend wykorzystują wszyscy liczący się na rynku producenci. Niżej przedstawiamy kilka przykładów.
… a nawet piwa
To nie koniec. Warto również dodać, że 20%-ową zawartość soków owocowych znajdziemy również w bezalkoholowych piwach typu Radler. Ich sprzedaż również rośnie na przestrzeni ostatnich lat. Produkt przetwórstwa jabłek jest także w mineralnych wodach smakowych, a nawet w ketchupach.