Konsumpcja czereśni staje się w Niemczech trendem

Konsumpcja czereśni staje się w Niemczech coraz popularniejszym trendem. 

Tak jak w Polsce, również w Niemczech, czereśnie nie są dostępne w sprzedaży przez cały rok. Zdecydowana większość owoców sprzedawana jest w czerwcu i w lipcu. Na początku sierpnia popyt w pewnym momencie gwałtownie spada, ponieważ konsumenci „przestawiają się” na inne gatunki. Nasze owoce są dostępne w Niemczech głównie w końcówce sezonu. Żeby to zmienić konieczna jest produkcja wcześniejszych odmian wysokiej jakości.

Darmowy numer TMJ - baner corner

Wszystko mówią dane niemieckiej instytucji AMI. Otóż 92,5% gospodarstw domowych, które kupiło czereśnie, zrobiło to w czerwcu i lipcu. Tylko 5,2% kupiło te owoce w sierpniu. Co ciekawe, w ostatnich latach jedzenie czereśni staje się w Niemczech trendem, który stale zyskuje na popularności. Czereśnie coraz częściej uważane są na zdrową przekąskę w pracy, czy w podróży.

W przypadku czereśni preferencje konsumentów wyraźnie skłaniają się ku większym rozmiarom, przede wszystkim powyżej 26 mm średnicy. Mniejsze czereśnie sprzedawane są po znacznie niższych cenach przez cały czerwiec i lipiec. Na przykład połowie czerwca średnia cena hurtowa krajowych czereśni (26 mm+) wyniosła 35 zł/kg. Jednak w przypadku owoców mniejszych niż 26 mm, było to już 26 zł/kg.

Polskie czereśnie w miarę wzrostu obszaru upraw pod osłonami coraz lepiej radzą sobie na niemieckim rynku. Wysokiej jakości Kordia i Regina coraz częściej eksportowane są za Zachód. Niemniej dużo jest jeszcze do zrobienia, aby nasze owoce były w większych ilościach eksportowane w tamtym kierunku w drugiej połowie czerwca i pierwszej połowie lipca.

źródło: raport USDA: Overview on the German Cherry Sector – 2023

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here