Lidl oskarżany o zaniżanie cen pomarańczy w Hiszpanii

pomarańcze

Hiszpańscy sadownicy twierdzą, że sieć Lidl używa promocji hiszpańskich pomarańczy jako „wabika”. W ich miejscu sprzedawane są cytrusy z importu. Ponadto polityka sieci ma przyczyniać się do załamania na rynku cytrusów.

Jedno z hiszpańskich stowarzyszeń rolników zaskarżyło niemiecką sieć Lidl do Agencji Informacji i Kontroli Żywności. Zdaniem producentów pomarańczy sieć prowadzi nieuczciwą politykę handlową. Ma ona przyczyniać się do załamania rynku cytrusów w Hiszpanii oraz do sytuacji, że sadownicy sprzedają pomarańcze poniżej kosztów produkcji.

Skarga pojawia się, gdy Lidl uruchomił promocję, w ramach której sprzedaje odmianę Navelina z Hiszpanii po 0,80 euro za kilogram, co powoduje spadek wartości owoców w łańcuchu żywnościowym. Zdaniem związkowców przy tej cenie nie da się pokryć wszystkich kosztów między producentem a marketem przy obecnych kosztach produkcji. Koszty ponosi sadownik, który sprzedaje pomarańcze poniżej kosztów.

Wyprodukowanie kilograma pomarańczy kosztuje w Hiszpanii 30 centów za kilogram (1,41 zł/kg). Dziś sprzedawane są one nawet poniżej 0,15 euro za kilogram (0,70 zł/kg), czyli prawie połowę cen rok do roku. Spadek wynika głównie z masowego importu cytrusów z Republiki Południowej Afryki, Egiptu i Maroka oraz „nieuczciwych praktyk handlowych”, prowadzonych przez Lidla w Hiszpanii.

źródło: freshfruitportal.com

zdęcie: pixabay.com

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here