Stare powiedzenie mówi, że „konkurencja nie śpi”. Dlatego warto wystawiać się na kolejnych targach owocowo-warzywnych zwłaszcza, że jak dotąd nie było tam naszego narodowego stoiska.
Za nami 42 edycja targów Macfrut 2024. Tysiące kupców, producentów i przedsiębiorców odwiedziło włoskie Rimini. Wśród wystawców dominowały firmy i organizacje z Włoch, niemniej swoje stoiska narodowe mieli również nasi konkurenci. Warto zaprezentować swoją ofertę w miejscu, gdzie przez 3 dni spotyka się międzynarodowa branża owocowo-warzywna.
Dlaczego? Tegoroczną edycję odwiedziło rekordowe 56 tysięcy gości z całego świata! Jest bardzo prawdopodobne, że gdybyśmy mieli stoisko narodowe to naszym eksporterom udałoby się nawiązać nowe kontakty biznesowe. To z kolei mogłoby przełożyć się na większy eksport i dodatkowy popyt na świeże produkty w kraju. Warto dodać, że także na tej edycji wystawiły się 3 polskie firmy.
Nasza konkurencja już tam jest
W trakcie ostatniej edycji zauważyliśmy narodowe stoiska krajów, które aspirują do stania się ważnymi graczami w eksporcie owoców i warzyw. Z wieloma z nich bezpośrednio konkurujemy na dalekich rynkach. Wśród ponad 1200 wystawców dostrzegliśmy narodowe stoiska między innymi:
- Mołdawii
- Serbii
- Uzbekistanu
- Maroka
- Azerbejdżanu