Regionalne jabłka a promocja na dużą skalę

Jabłka Maçã de Alcobaça, czyli produkt regionalny z okolic miasta Alcobaça w Portgualii to przykład promocji owoców wyróżnionych unijnym oznaczeniem ChOG. 

W ostatnich dniach jabłka te zasłynęły z intensywnej i różnorodnej kampanii promocyjnej. W w torebkach, pokrojone na cząstki są oferowane do posiłków pasażerom korzystającym z  portugalskich linii lotniczych TAP. Kampanię wspierają kardiolodzy, zalecający spożywanie jabłek. Na opakowaniach konsument może przeczytać ich rady, mówiące o tym, że jedno jabłko Maçã de Alcobaça spożywane codziennie może zmniejszyć ryzyko zachorowania na cukrzycę i schorzenia układu krążenia, pomaga obniżyć poziom złego cholesterolu, a także pomaga zapobiegać nowotworom. 

Jednak to nie koniec działań promocyjnych. Jabłka Maçã de Alcobaça można znaleźć w sieci Mc Donald’s. Na stronie tej firmy konsumenci mogą zapoznać się z filmami pokazującymi produkcję jabłek w rejonie Alcobaça oraz dowiedzieć się więcej o tym produkcie, który jest serwowany w restauracjach McDonald’s w całej Portugalii. Na stronie internetowej sieci nie brakuje też informacji o tym, jak zostały przygotowane jabłka do sprzedaży w restauracji.
 

Po dostarczeniu z kontrolowanych sadów, przeszły mycie, dezynfekcję, a następnie zostały pokrojone i potraktowane witaminą C, aby nie ulegały oksydacji. Następnie trafiły do opakowań ze zmodyfikowaną atmosferą. Oprócz działań informacyjnych na stronie McDonald’s, restauracja wraz ze stowarzyszeniem producentów z Alcobaça (APMA) razem promuje spożywanie jabłek organizując w trakcie pojedynczych imprez wpsólną prestrzeń edukacji i zabawy dla dzieci. 

W tym roku producenci jabłek z rejonu Alcobaça spodziewają się o 50 proc. wyższych zbiorów niż w roku ubiegłym, czyli 45 tys. ton jabłek. Powodem jest wzrost liczby nasadzeń o 20 proc. W najbliższych dwóch latach powierzchnia uprawy wzrośnie z obecnych 1200 ha do 1500 ha – podaje gazetacaldas. 
 

Certyfikat uzyskuje 60% owoców zebranych w regionalnych sadach, a ich sprzedaż w 2015 r. miała wartość 30 mln euro (zbiory wyniosły 40 tys. ton).

Stowarzyszenie APMA zostało założone w 2001 r przez 14 organizacji zrzeszających łącznie 85 producentów jabłek. Jabłka objęte ChOG uprawiane są na obszarze pomiędzy miastami Leiria i Torres Vedras. Produkowne odmiany pod tą marką to mi.in.: Golden i Red Delicious, Granny Smith, Royal Gala, Jonagold, Fuji, Casanova de Alcobaça i Szara Reneta. 
 

Źródło: clubdemaca, gazetacaldas, freshplaza, Fot.: Maçã de Alcobaça

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here