Jabłka Maçã de Alcobaça, czyli produkt regionalny z okolic miasta Alcobaça w Portgualii to przykład promocji owoców wyróżnionych unijnym oznaczeniem ChOG.
W ostatnich dniach jabłka te zasłynęły z intensywnej i różnorodnej kampanii promocyjnej. W w torebkach, pokrojone na cząstki są oferowane do posiłków pasażerom korzystającym z portugalskich linii lotniczych TAP. Kampanię wspierają kardiolodzy, zalecający spożywanie jabłek. Na opakowaniach konsument może przeczytać ich rady, mówiące o tym, że jedno jabłko Maçã de Alcobaça spożywane codziennie może zmniejszyć ryzyko zachorowania na cukrzycę i schorzenia układu krążenia, pomaga obniżyć poziom złego cholesterolu, a także pomaga zapobiegać nowotworom.
Po dostarczeniu z kontrolowanych sadów, przeszły mycie, dezynfekcję, a następnie zostały pokrojone i potraktowane witaminą C, aby nie ulegały oksydacji. Następnie trafiły do opakowań ze zmodyfikowaną atmosferą. Oprócz działań informacyjnych na stronie McDonald’s, restauracja wraz ze stowarzyszeniem producentów z Alcobaça (APMA) razem promuje spożywanie jabłek organizując w trakcie pojedynczych imprez wpsólną prestrzeń edukacji i zabawy dla dzieci.
Certyfikat uzyskuje 60% owoców zebranych w regionalnych sadach, a ich sprzedaż w 2015 r. miała wartość 30 mln euro (zbiory wyniosły 40 tys. ton).
Źródło: clubdemaca, gazetacaldas, freshplaza, Fot.: Maçã de Alcobaça