Zmieniające się preferencje konsumentów

Jeszcze kilka lat temu na polskich rynkach hurtowych rządziło jabłko w grubym sorcie. W zasadzie im większe tym lepsze. Jednak gusta konsumentów są zmienne. A w gospodarce rynkowej producent i dostawca musi szybko za tymi gustami nadążać.

Obecnie widać to w zamówieniach kupców a co za tym idzie w procesie sortowania jabłek w grupach producenckich i firmach handlowych. Rynek nie chce ogromnych jabłek. Serca polskich konsumentów zdobywają jabłka w mniejszych kalibrach. W wielu miejscach można się spotkać z tym, że w raportach z sortowania jabłka powyżej 80 czy 85 mm trafiają do przemysłu. Co wynika ze specyfikacji zamówienia.

Widać to doskonale na przykładzie (z natury) drobnoowocowej Gali. Gdy cofniemy się wstecz większość produkcji szła na eksport, głównie do Wielkiej Brytanii. Obecnie jabłka w drobniejszych sortach jak i Gala zdobywają serca polskich konsumentów. Trudno to nazwać modą ale trend jest widoczny. Zarówno w sieciach handlowych jak i sortowniach.

Karol Pajewski

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here