Sumi Agro Poland podsumowuje 25 lat działalności w Polsce

Tomasz Malczewski, prezes Sumi Agro Poland
Tomasz Malczewski, prezes Sumi Agro Poland

Producent środków ochrony roślin w tym najpopularniejszego insektycydu w Polsce – Mospilanu świętuje w tym roku okrągłą rocznicę obecności na polskim rynku. Co firma Sumi Agro Poland uważa za największy dotychczasowy sukces i jak widzi swoją przyszłość?

Od początku. Jak narodziła się firma Sumi Agro?

Korzenie firmy sięgają lat 20. XVII wieku a jej założycielem był Masatomo Sumitomo, który w Kioto otworzył sklep z lekami i książkami. Masatomo był autorem dokumentu opisującego zasady prowadzenia przedsiębiorstwa handlowego. Dokument ten stworzył podwaliny międzynarodowego koncernu Sumitomo Corporation działającego obecnie w różnych branżach takich jak przemysł wydobywczy, produkcja chemiczna, czy transport poprzez 700 spółek na całym świecie. Ważną pozycję zajmują w nim firmy związane z rolnictwem, wśród nich Sumi Agro. W Europie firma Sumi Agro rozpoczęła działalność w 1992 roku, otwierając spółki w kolejnych krajach. Ambicją firmy było stanie się wiodącą platformą dystrybucji środków ochrony roślin, nasion i nawozów w Europie. Firma realizowała ten cel poprzez sprzedaż produktów różnych dostawców (głównie japońskich) i własne innowacyjne rozwiązania dla rolnictwa i ogrodnictwa. Sojusz strategiczny, który w 2012 roku Sumi Agro Europe nawiązała z włoskim producentem SIPCAM umożliwił firmie dostęp do całego europejskiego rynku środków ochrony roślin.

Polska spółka rozpoczęła działalność w 1994 roku jako jedna z pierwszych w Europie, konsekwentnie realizując misję firmy-matki. Już dwa lata później na rynku pojawił się Mospilan 20 SP, do dziś jeden z najczęściej stosowanych insektycydów w Polsce.

Polska spółka dziś

W 1994 roku zespół liczył dziewięć osób. Obecnie firma zatrudnia 37 osób, z czego 17 pracuje w terenie jako doradcy sprzedaży, cenieni przez rolników za wiedzę i fachowe doradztwo. Jej centrum produkcyjnym i konfekcyjnym dla środków ochrony roślin, nawozów i adiuwantów jest firma FREGATA S.A. w Waćmierzu.

Główne obszary działalności Sumi Agro Poland to sprzedaż środków ochrony roślin, nasion, nawozów specjalistycznych i adiuwantów. Firma ma w ofercie produkty kluczowe dla ochrony upraw. Najważniejsze z nich to fungicyd Topsin M 500 SC oraz insektycyd Mospilan 20 SP – o najszerszym zakresie rejestracji na rynku i jedyny środek o 4-letnim okresie ważności. Co firma uważa za swój największy sukces?

Aktywny udział w życiu branży i edukacja producentów

Tomasz Malczewski, prezes Sumi Agro Poland
Tomasz Malczewski, prezes Sumi Agro Poland

– Jesteśmy dumni, że w ciągu tych 25 lat zbudowaliśmy profesjonalny zespół ludzi zaangażowanych w swoją pracę i wspólnymi siłami osiągnęliśmy wiele. Od początku działalności do dziś utrzymujemy stabilną pozycję na rynku, a nasze produkty znajdują się w czołówce najpowszechniej stosowanych środków ochrony roślin. Staramy się reagować na potrzeby rynku, opracowując i wprowadzając na rynek m.in. takie produkty jak Yamato 303 SE i Isomaty. Chcemy być dla rolników partnerem i doradcą. Dbać o ich potrzeby, jednocześnie tworzyć nasze produkty w trosce o bezpieczeństwo środowiska i owadów zapylających – to nasze cele od początku działalnościmówi Tomasz Malczewski, prezes Sumi Agro Poland.

Firma od lat współpracuje z polskimi przedsiębiorstwami takimi jak wspomniana FREGATA S.A., Krajowa Spółka Cukrowa S.A., czy SUMIN, instytutami i ośrodkami badawczymi (m.in. IOR-PiB Poznań, AR Lublin, AR Olsztyn, IO Skierniewice) oraz zrzeszeniami branżowymi – Krajową Federacją Producentów Zbóż oraz Krajowym Zrzeszeniem Producentów Rzepaku i Roślin Białkowych.

Ważnym elementem strategii firmy jest również działalność w Polskim Stowarzyszeniu Ochrony Roślin (PSOR) od momentu jego założenia, m.in. udział w stworzeniu i finansowaniu systemu zbiórki opakowań po środkach ochrony roślin. Sumi Agro Polska aktywnie angażuje się również w edukację polskich producentów rolnych i sadowniczych. Rocznie pracownicy przeprowadzają ponad 100 szkoleń. Firma prowadzi także akcje: „Ochrona roślin bezpieczna dla pszczół” oraz „Budujemy populację owadów zapylających”.

Co przyniesie jutro?

Dziś Sumi Agro Poland dostarcza kompleksowe rozwiązania dla polskich rolników. W ofercie posiada nasiona, środki ochrony roślin, biostymulatory i nawozy. Jakie produkty i rozwiązania chce rozwijać w przyszłości?

Urszula Filipecka, dyr. marketingu Sumi Agro Poland
Urszula Filipecka, dyr. marketingu Sumi Agro Poland

̶ Konsekwentnie realizujemy nasze plany rozwoju rozwiązań niekonwencjonalnych. Mowa o takich produktach jak japońskie blokery rozmnażania szkodników sadowniczych (Isomaty), biostymulatory, czy biologiczne środki ochrony roślin. Planujemy łączyć je z produktami konwencjonalnymi. Ważne jest dla nas również budowanie świadomości na temat oferowanych rozwiązań, aktywna edukacja producentów rolniczych i sadowniczychmówi Urszula Filipecka, Dyrektor Marketingu Sumi Agro Poland.

Sumi Agro Poland rozumie potrzeby rynku. W dobie zmniejszania pozostałości substancji czynnych w ochronie roślin oferuje preparaty, które nie pozostawiają pozostałości substancji czynnych. Podobnie wychodząc naprzeciw trendom budowania plonów przy użyciu naturalnych środków, firma opracowała biostymulatory zawierające w składzie aminokwasy wyłącznie pochodzenia roślinnego. Zakup hiszpańskiego dostawcy FUTURECO Bioscience w 2017 roku umożliwił Sumi Agro Poland dostęp do nowych, rozwojowych segmentów rynku rolniczego, w tym właśnie biostymulatorów. Oferowane obecnie produkty niekonwencjonalne to trzy japońskie Isomaty: Isonet Z, Isomate CTT i Isomate CLS (w trakcie rejestracji) oraz cztery biostymulatory: Shigeki, Kaishi, Kinactiv Fruit i Kinactiv Initial oparte wyłącznie na substancjach pochodzenia roślinnego.

Dzięki współpracy z wiodącymi japońskimi dostawcami nowych molekuł firma Sumi Agro ma w bliskich planach wprowadzenie na polski rynek produktów na bazie zupełnie nowych substancji czynnych.

Paweł Banach, dyr. rejestracji i rozwoju Sumi Ago Poland
Paweł Banach, dyr. rejestracji i rozwoju Sumi Ago Poland
Marta Strzelecka-Berek, marketing Summi Agro Poland
Marta Strzelecka-Berek, marketing Summi Agro Poland

Źródło: Informacje prasowe Sumi Agro Poland

fot. Wojciech Suwara

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu.
Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.
Proszę podać swoje imię
Wpisz swój komentarz

Polityka Prywatności