Powrót 5%-owej stawki VAT. Markety licytują się „kto da więcej”

jabłka Biedronka

Podwyżka VAT stała się przedmiotem „licytacji” pomiędzy marketami. Chodzi o to, która sieć NIE PODNIESIE cen większej liczby produktów. Co będzie za miesiąc? Nie wiadomo…

Ceny podstawowych produktów bez zmian

Jak wiemy, rząd postanowił przywrócić 5%-owy VAT na żywność, w tym na owoce i warzywa, od 1 kwietnia. Dwa tygodnie temu zastanawialiśmy się, jak sieci handlowe postąpią z cenami jabłek. Wszystko wskazuje na to, że w tysiacach sklepów w Polsce nie wzrosną one wraz z początkiem kolejnego miesiąca.

Obecnie wiemy, że dwie największe sieci marketów nie podniosą cen po 1 kwietnia, chodzi o Biedronkę i Lidla. Ponadto o identycznej strategii poinformował również Kaufland i Aldi. Różnica polega na tym, że każda z nich zapowiedziała, że w kwietniu nie podniesie cen innej liczby produktów. Warto uświadomić sobie, że za pozytywnym przekazem medialnym sprawa jest znacznie bardziej złożona.

Kto da więcej?

Lidl nie podniesie cen 1600 produktów, a Biedronka 4000 produktów. Zatem wszystkie wspomniane sieci przez jakiś czas zrezygnują z części swojej marży, chcąc tym samym zawalczyć o klientów. Nie wiemy, jak do odbije się na cenach zakupu na przykład jabłek w grupach producenckich oraz jak długo ceny na metkach zostaną na poziomie z marca.

Mogliśmy przypuszczać, że zmiany w stawce VAT staną się przedmiotem konkurencji, promocji czy nawet walki pomiędzy największymi sieciami. Jest to rzecz jasna świetna okazja do budowania pozytywnego wizerunku marki, gdzie ceny są stabilne pomimo zmieniających się warunków gospodarczych i przepisów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here