Soki i koncentraty – Turcy wyznaczają sobie cel

Owoce z Turcji
Zdjęcie poglądowe

Tureccy eksporterzy soków owocowych wyznaczyli docelowy całkowity eksport na 300 milionów USD na następny rok.

Przewodniczący Egejskiego Związku Eksporterów Świeżych Owoców i Warzyw, powiedział, że soki i koncentraty owocowe są przykładem eksportu o wysokiej wartości dodanej.

Według danych Aegean Union of Exporters (EİB), Turcja osiągnęła łączną sprzedaż za granicę w wysokości 220 milionów USD soku owocowego w okresie styczeń-październik tego roku, przy sprzedaży do 150 krajów na całym świecie. Liczby eksportu były porównywalne z ubiegłym rokiem, z wyjątkiem wzrostu eksportu na rynek amerykański.

Sprzedaż tureckiego soku owocowego do Stanów Zjednoczonych wzrosła o 50% z 50 milionów do 75 milionów dolarów. Holandia podąża za USA z 28 milionami dolarów, wyprzedzając Włochy, które sprowadziły łącznie soków z Turcji za 13 milionów dolarów.

Prezes EIB zauważył, że eksport tureckich towarów po ich przetworzeniu, zamiast sprzedaży świeżego surowca należy do krajowych celów eksportowych, a Turcja zajmuje coraz bardziej znaczące miejsce wśród światowych producentów soków owocowych. Najważniejsze produkty eksportowe to koncentrat soku jabłkowego, sok i koncentrat winogronowy oraz sok i koncentrat ananasowy.

Karol Pajewski

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu.
Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.
Wpisz swoje imię
Wpisz treść komentarza

Polityka Prywatności