Jakie jabłka wybierają Polacy? Wyniki badania – już 25 kwietnia, godz. 20.00

jabłka deserowe

Co jest ważniejsze przy zakupie jabłek – wygląd czy cena? Jabłka kupowane luzem czy w opakowaniu? Jaką odmianę jabłek wybierają najczęściej Polacy? Zapraszamy wszystkich zainteresowanych na spotkanie online, podczas którego przedstawione zostaną wyniki badania dotyczącego preferencji i zachowania konsumentów jabłek w Polsce. Zachęcamy do współpracy również branżowe media.

Webinarium odbędzie się w ramach zadania „Badania rynku jabłek w Polsce” realizowanego przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw, finansowanego z Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.

W branży od wielu lat mówiło się również o potrzebie przeprowadzenia badań, które pokazałyby rzeczywiste preferencje konsumentów jabłek. Wychodząc naprzeciw tym oczekiwaniom wspólnie z Kantar Public zapytaliśmy Polaków o ich decyzje towarzyszące zakupom jabłek.  Jak często Polacy kupują jabłka? Gdzie się w nie zaopatrują? Czym kierują się podczas wyboru jabłek – decyduje wygląd/jakość owoców, czy cena? Jeśli rezygnują z zakupów – czym jest to spowodowane? Jakie odmiany wybierają Polacy? To tylko niektóre z zagadnień, o które zapytaliśmy.

To nie jedyne zagadnienie, jakie poruszymy. Zadanie „Badania rynku jabłek w Polsce” wspiera również działania Zespołu Core Team zajmującego się zbieraniem danych branżowych w odniesieniu do jabłek. Prace zespołu ds. zbierania danych branżowych skupiają się przede wszystkim na aspekcie szacowania zbiorów i zapasów jabłek, ale także aktualnej strukturze odmianowej i areale sadów jabłoniowych. Na spotkaniu zastanowimy się między innymi skąd tak duże różnice w areale sadów jabłoniowych miedzy GUS i ARMiR – a w konsekwencji, jakie dane powinniśmy wykorzystywać w szacowaniu krajowej produkcji. Przedstawimy także informacje na temat krajowego potencjału przechowalniczego. Informacje na ten temat przedstawi Adam Paradowski, koordynator prac zespołu Core Team ds. zbierania danych branżowych.

Trzecim tematem który poruszymy to odpowiedź na pytanie: Dlaczego integrowana i zrównoważona produkcja jest szansą na rozwój ogrodnictwa? Dr inż. Mirosław Korzeniowski, koordynator prac zespołu Core Team ds. zrównoważonego rozwoju przedstawi założenia i wnioski z raportu opracowanego na zlecenie KZGPOiW.

Szczegółowe wyniki badań zostaną przedstawione na spotkaniu online już 25 kwietnia o godz. 20.00. Do udziału zapraszamy wszystkich przedstawicieli branży – sadowników, handlowców, eksporterów. Znajomość preferencji i zachowania konsumentów jabłek powinna być podstawą w podejmowaniu decyzji rynkowych. Zachęcamy również media branżowe do współorganizacji tego wydarzenia – razem dotrzemy do szerszego grona odbiorców.

Zapraszamy do dołączenia do pokoju webinarowego (krótka instrukcja):

25 kwietnia 2023 roku tuż przed godz. 20.00 prosimy kliknąć w link:

https://liczymyjablka.clickmeeting.com/preferencje-i-zachowania-konsumentow-jablek-w-polsce-wyniki-badania

Podajemy swoje imię, nazwisko i adres mailowy. Do spotkania można dołączyć z telefonu, komputera, tabletu. Również już w czasie trwania wydarzenia.

Zachęcamy media branżowe do udostępniania transmisji na swoich portalach. Tutaj pojawi się transmisja wydarzenia na żywo która będzie udostępniana na profilu FB: https://www.facebook.com/Projekt-Liczymy-jab%C5%82ka-114101061653542

 

Webinarium realizowane jest w ramach zadania „Badania rynku jabłek w Polsce” realizowanego przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw, finansowanego z Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.

projekt liczymy jbłka

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here