Na niebanalny pomysł wpadła niemiecka firma Elbe-Obst. Korzystając z tego, że kalendarze adwentowe od wielu lat są motorem sprzedaży w wielu branżach postanowiła wykorzystać ten trend i zaproponowała jabłkową odsłonę.
Na dwóch dłuższych bokach 3-kilogramowego kartonowego opakowania znajdują się łącznie 24 okienka, podobnie jak w klasycznych kalendarzach adwentowych. Za każdym z drzwi nadrukowany jest inny numer odpowiadający dacie, a pod nim kod. Do wygrania są gadżety związane z jabłkami. Między innymi atrakcyjne zabawki dla najmłodszych, przybory i urządzenia kuchenne czy książki kucharskie.
Niemiecka firma podkreśla, że obecnie świadomi co do ekologii i kreatywni konsumenci, a teraz także liczne firmy często mają ciekawe pomysły, aby opakowania, szklane butelki, puszki lub wyrzucone pomoce domowe mogły nadal być używane jako dekoracje, doniczki lub pojemniki do przechowywania innej żywności. Tutaj nie ma ograniczeń co do kreatywności. Elbe-Obst idzie o krok dalej. Firma znad Łaby zamienia klasyczny karton na opakowanie prezentowe i kalendarz adwentowy.
Elbe-Obst to nie tylko największy producent jabłek w północnych Niemczech, który znany jest z innowacyjnych pomysł na pudełka kartonowe. Od trzech lat w grudniu proponuje na przykład specjalny karton, który dzięki dołączonej pokrywce może służyć jako opakowanie na prezent. Po zakupach konsument może zdecydować, czy opakowanie powinno zostać wyrzucone, czy też należy mu nadać drugie życie.
Źródło: Elbe-Obst