„Znaczne ilości truskawek przyjeżdżają do Włoch z Hiszpanii po niskich cenach. Mówimy o odmianach o słabej jakości po cenach wahających się w okolicach 1,30–1,50 EUR / kg, czyli poniżej zarówno kosztów produkcji, jak i transportu”, wyjaśnia Carmela Suriano, dyrektor generalny Club Candonga.
„Wszystko to dotyczy naszych włoskich producentów, ponieważ jakość ich produktów jest wyższa, muszą konkurować z tak ogromnymi dostawami powodującymi komercjalizację i problemy z wynagrodzeniem”.
Czytaj także: Trudny sezon truskawkowy na południu Europy
„Wielkość sprzedaży jest tak duża, że trudno jest osiągnąć zysk. Nawet ceny Candonga spadły do 2,50–2,80 EUR / kg, podczas gdy w ciągu ostatnich kilku tygodni sięgały nawet 3,50 EUR / kg”.
Czytaj także: Pracownicy sezonowi – procedura zatrudniania cudzoziemców.
„Mimo że ceny pozostają niskie, zauważamy pewne zainteresowanie ze strony sprzedawców detalicznych produktami krajowymi. W Hiszpanii kampania truskawkowa jest już prawie zakończona, więc mamy nadzieję, że wkrótce sytuacja się poprawi”.
Jeśli chodzi o działania promocyjne i komunikacyjne koordynowane przez Ortofrutta Italia i rozpoczęte 1 kwietnia, menedżer informuje, że „jest to strategiczna inicjatywa promująca włoski sektor truskawek. Niezależnie od ich pochodzenia, truskawki krajowe mają lepsze właściwości organoleptyczne i ekologiczne, więc musimy informować konsumentów końcowych i wspierać te strategie rynkowe. ”
Karol Pajewski
Źródło: www.candonga.it