Czy to Polska czy Holandia markety działają zawsze tak samo…

Elstar market

Ostatnia promocja Elstara z nowych zbiorów spotkała się w Holandii ze zdecydowaną krytyką ze strony sadowników. W Polsce z podobnymi sytuacjami mamy do czynienia praktycznie na co dzień…

Tegoroczny Elstar w promocji w Lidlu

Lidl w Holandii opublikował gazetkę zachęcającą do zakupów między innymi poprzez promocyjną cenę jabłek. Reklama z obniżką ceny o 46% i hasłem, że jabłka pochodzą z nowych zbiorów spotkała się z ostrą krytyką holenderskich sadowników.

  • rosahumus agrosimex gleba

Dwa kilogramy Elstara sprzedawane są przez tydzień po 8,50 zł/kg (1,99 EUR/kg), co jest bardzo niską ceną, jak na holenderskie standardy w handlu detalicznym.

Sadownicy w mediach społecznościowych krytykują politykę niemieckiej sieci i oskarżają ją o wykorzystywanie sadowników do zwiększania zysków. Jednak tamtejsi eksperci zaznaczają, że w Holandii tego typu promocje nie odbywają się kosztem dostawców. Sieć przez kilka dni dokłada do jabłek, ponieważ nie zmienia ceny zakupu od dostawców.

integrowana produkcja związek polsie odmiany promocja

 

elstar promocja

Jabłka w „wiecznej” promocji w Polsce

Nieograniczona dostępność jabłek w Polsce to dla największych sieci marketów idealna okazja do uczynienia ich owocem, który niemalże cały rok jest w promocji. Zwracają na to uwagę handlowcy i przedstawiciele Związku Sadowników RP. Jabłko jest w promocji wręcz nagminnie, co w opinii krytyków obniża jego pozycję w oczach konsumentów.

Markety działają jak widać tak samo, niezależnie od kraju i kapitału. To często ogromne korporacje nastawione tylko na maksymalizację zysku, kosztem małych dostawców, którzy nie mają szans w starciu z gigantami handlowymi.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here