Kto tańszy ten lepszy? Nowy pomysł na zakup jabłek

jabłka karton

Od wczoraj docierały do nas niepokojące informacje od sadowników, według których sieć Biedronka miała wprowadzić nowy sposób ustalania cen jabłek. Zwróciliśmy się do sieci o komentarz w tej sprawie.

Ceny jabłek: Gala w górę, Szampion w dół

W poprzednich wywiadach i publikacjach nie raz omawialiśmy spadające ceny jabłek. Stawki ustalają markety, a dostawcy dopasowują swoje ceny zakupu. Dziś będzie to 1,40 – 1,50 zł/kg po sortowaniu za popularne odmiany. Nasi rozmówcy podkreślają, że najgorsza sytuacja dotyczy odmian, które kierowane są niemal wyłącznie do marketów. Będzie to Ligol, Szampion, Jonagored i w mniejszej części Red Jonaprince. Sporty Gali i Red Deliciousa rządzą się nieco innymi prawami. W przypadku Gali stawki wzrosły, gdy „standardy” taniały.

Kto tańszy ten lepszy? 

Polityka „psychologicznej wojny”, którą markety prowadzą z dostawcami to jedno. Więcej przeczytacie tutaj: Wojna czy sprawiedliwy handel? Związek Sadowników alarmuje!

reklama

Wczoraj kontaktowali się z nami zaniepokojeni sadownicy, którzy informowali nas o nowym sposobie ustalania warunków dostaw jabłek. Według przekazywanych nam informacji, tradycyjna forma miała być zastąpiona systemem „aukcyjnym”. Nie znaliśmy jednak szczegółów i nie mieliśmy potwierdzenia. Niemniej zbyt wielu rozmówców zgłosiło sprawę, żeby ją zignorować czy uznać za plotkę.

Z przekazu sadowników wynikało, że w systemie licytacyjnym ustalona ma być maksymalna cena jabłek. Dostawcy mieliby licytować się między sobą w dół, a kupiec mógłby wybierać najlepszą dla siebie ofertę.

Enigmatyczna odpowiedź sieci

Poprosiliśmy sieć Biedronka o wyjaśnienie sprawy i potwierdzenie czy taki system został wprowadzony. Odpowiedź otrzymaliśmy już dziś. Niżej zamieszczamy informację, której autorem jest menedżer kategorii, odpowiedzialny za ofertę jabłek w sieci Biedronka:

Jako firma innowacyjna nieustannie wdrażamy rozwiązania, które ze względu na naszą skalę optymalizują procesy operacyjne. Priorytetem w relacjach z dostawcami zawsze jest kontraktacja sezonowa gwarantująca bezpieczeństwo produktów zarówno dla naszych klientów, jak i naszych partnerów, a zasady naszej współpracy są klarowne i przejrzyste. Naszą misją jest zapewnienie naszym klientom najlepszych produktów w najlepszej cenie, dlatego poszukiwanie najlepszej oferty to nasza rola na rynku.

Chociaż nie jest to napisane wprost, to wdrażanie rozwiązań optymalizujących procesy operacyjne i ostatnie stwierdzenie sugerują, że firma zamierza korzystać z mechanizmu, o którym pisaliśmy wyżej oraz przed którym ostrzega Związek Sadowników RP.

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here