Magnit to lider handlu detalicznego w Rosji. Firma zwiększa zakupy rosyjskich płodów rolnych kosztem produktów importowanych. Jeśli chodzi zakupy, to Magnit zaczyna funkcjonować tak, jak sieci działające w Polsce.
Sieć Magnit posiadała w 2015 roku zawrotną liczbę sklepów, która przekraczała 10 000 placówek. Jak informują wschodnie media stosunek zakupów firmy cały czas przesuwa się w kierunku produktów rosyjskich. W 2021 roku udział rosyjskich świeżych produktów wzrósł o 21% względem roku 2020.
Liczby robią wrażenie. Tytułowa sieć sklepów odpowiada za sprzedaż ponad miliona ton owoców i warzyw rocznie. 30% tego wolumenu w minionym roku pochodziło z Rosji. Jeśli chodzi o zakupy to Magnit zawiera coraz więcej umów na dostawy owoców i warzyw bezpośrednio od krajowych producentów. Zapewne cel jest podobny, jak w przypadku sieci działających na polskim rynku – kupowanie jeszcze taniej.
Do sierpnia 2014 roku ciężarówki z białymi naczepami z charakterystycznym czerwonym logiem Magnit były widywane chyba na każdej miejscowości grójeckiego zagłębia sadowniczego. Rosyjska sieć sklepów zaopatrywała się tu w jabłka, ale także w warzywa. Przed embargiem ciężarówki przywoziły do Rosji także setki tysięcy ton warzyw, mięs i produktów mleczarskich. Dziś taki widok to rzadkość.
źródło: east-fruit.com
zdjęcie: truck-spotters.eu