Popularna odmiana klubowa CAMEO® w polskich sadach

cameo

Od czwartku 16 grudnia debiutuje na naszym rynku jabłko klubowe CAMEO®. Dzięki udanemu partnerstwu grupy pionierów, po kilku latach starań by pozyskać licencję na uprawę i sprzedaż tych jabłek w Polsce, trafiły one do sklepów sieci Kaufland w całym kraju.

– Jest to ciekawa oferta nie tylko dla sadowników, dystrybutorów i sieci sprzedaży detalicznej, ale przede wszystkim dla konsumentów, którzy na degustacjach i konkursach na całym świecie zawsze wysoko oceniają CAMEO® za ich chrupkość, soczystość i słodycz – twierdzi Kryspin Woszczyk, lider przedsięwzięcia, członek zarządu Playinbio Sp. z o.o., która jest dystrybutorem CAMEO® w Polsce. – Nas przekonały walory handlowe tego jabłka. Przede wszystkim ich jędrność i odporność na obicia, co znacząco wydłuża ich przydatność do spożycia, podnosi jakość handlową i ułatwia dystrybucję – dodaje.

Od lat organizacje branżowe wskazują na odmiany klubowe jako odpowiedź na problem nadpodaży jabłek. Odmiany klubowe z uwagi na ograniczoną dostępność i aktywny marketing stanowią ofertę premium, która jest znacznie odporniejsza na wahania cen na rynku. Warto pod tym kątem śledzić także losy jabłka CAMEO®.

Zapytaliśmy dlaczego nikomu wcześniej w Polsce nie udało się zorganizować klubu dla znanych odmian jabłek? – Bo to naprawdę niełatwa sprawa – tłumaczy Kryspin Woszczyk.
– Aby uzyskać licencję na najlepsze odmiany klubowe należy zagwarantować silne partnerstwo oparte na zaufaniu, wybrać do niego tylko najlepsze gospodarstwa i sadowników, którzy po prostu potrafią robić dobre jabłka, należy ujednolicić technologię uprawy i uszczelnić system zarządzania jakością, żeby dysponować naprawdę jednolitym towarem. Do tego niezbędny jest aktywny marketing, który powinien wychodzić poza tradycyjną promocję dla tej kategorii produktów.

– Zaryzykowaliśmy wiele. Weszliśmy w to w ciemno, nie wiedzieliśmy jak to jabłko będzie wychodziło w polskich warunkach pogodowych i jak je przyjmie rynek. Traktowaliśmy to jak duży eksperyment. Jak dotąd jesteśmy na dobrej drodze do sukcesu – wspomina Woszczyk.

Tegoroczne polskie zbiory są pierwszymi w historii CAMEO®, drzewka nasadzono wiosną 2020 roku. W związku z zainteresowaniem tym jabłkiem dalekich rynków zagranicznych (m.in. indyjski i arabski), planowane jest dynamiczne zwiększanie nasadzeń w najbliższych latach.

Jabłko CAMEO® trafiło do polskich sklepów sieci Kaufland w przyciągających uwagę tekturowych, w pełni biodegradowalnych tackach mieszczących 4 szt. jabłek. Planowane są jednak także inne sposoby pakowania i ekspozycji. CAMEO® prowadzi w Polsce osobną komunikację marketingową do Konsumentów na większości mediów społecznościowych (#jablkacameo) m.in. na Facebooku, gdzie Konsumenci angażują się w tworzenie sloganów, które wkrótce znajdą się na odwrocie stickerów niczym hasła na kultowych kapslach Tymbarka.

Źródło: Materiały prasowe Playinbio Sp. z o.o.

 

1 KOMENTARZ

  1. Klubowy przekręt . Na wstępie wstydzę sie przyznać że należę do klubu CAMEO. Czemu ?? Nie ma żadnej gwarancji ceny oraz ilości sprzedaży. W 2021-22 klub sprzedał 40 ton jabłek a płatność ze sprzedaży II 2022 otrzymana była we IX 2022.
    W tym roku zarząd czyli P. Woszczyk nie ma pomysłu na sprzedaż jabłek ale ma świetny pomyśl na sprzedaż drzew i tu widzi dobry biznes. Zainteresowanych realną sytuacją CAMEO zapraszam do kontaktu 663993529

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here