Przyczepy do transportu jabłek deserowych

Jeśli nasz sad jest nieco oddalony od gospodarstwa to musimy pomyśleć nad wydajną formą transportu skrzyniopalet. Ile trzeba zapłacić za różnego rodzaju rozwiązania?

Na rynku nie brakuje różnego rodzaju nowych przyczep do transportu większej ilości skrzyniopalet. Możemy zdecydować się na dedykowane dla sadowników rozwiązania. Za przyczepy jednoosiowe renomowanych producentów trzeba zapłacić około 30 000 złotych. Załadujemy na nie najczęściej 24 skrzyniopalety z jabłkami deserowymi.

Możemy również wybrać nieco większe, dwuosiowe przyczepy. Na rynku również są dostępne tego typu rozwiązania dedykowane dla sadownictwa. Załadujemy na nie nawet 36 skrzyniopalet. Za dwie osie i większą ładowność (nawet 10 ton) trzeba więcej zapłacić. W tym wypadku ceny osiągają nawet 40 000 złotych.

Ciekawą alternatywą wydają się być uniwersalne, transportowe przyczepy rolnicze. Ceny są podobne do dedykowanych, sadowniczych przyczep. Można ich używać zarówno do transportu balotów, skrzyniopalet z warzywami czy owocami.

Najtańszym rozwiązaniem są starsze, używane przyczepy rolnicze. Są i były używane przede wszystkim do transportu zbóż. Oferta takich maszyn na rynku wtórnym jest niezwykle szeroka. Żebyśmy byli spokojni o stan techniczny przyczepy oraz pewni, że posłuży nam wiele lat musimy liczyć się z wydatkiem około 10 000 złotych. Po demontażu burt jest ona w zasadzie najtańszą formą transportu większych ilości skrzyniopalet z jabłkami deserowymi. Czy to do grupy producenckiej czy gospodarstwa. Niestety nierzadko wymiary nie pasują do wielokrotności wymiarów drewnianych skrzyniopalet.

Nawet na rynku wtórnym widać wzrosty cen. Zagadnienie dotyczy wszystkich opisanych rodzajów przyczep.  Z powodu drożejącej stali, złomu oraz rosnącej inflacji rosną także ceny używanych maszyn, w tym przyczep. Jeszcze kilka lat temu opisywaną wyżej 6 tonową przyczepę rolniczą w dobrym stanie mogliśmy kupić za 5000 zł. Jak widać, dziś musimy wydać dwukrotność tej sumy.

przyczepa rolnicza

1 KOMENTARZ

  1. Pod warunkiem że jest równa droga. Jak jest stromy zjazd , a nie ma hamulców przy przyczepie to nieszczęście zepchnięcia ciągnika na zahamowanych kołach jest horrorem.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here