Banan największym konkurentem rodzimych owoców

import bananów do Polski

Koniunktura w naszej branży zależy w jakimś stopniu również od podaży i cen egzotycznych owoców. Najlepiej uświadomimy to sobie patrząc na to, co sprzedaje sieć Biedronka.

Banan owocem numer 1

Niestety, ale owocem numer jeden w sprzedaży detalicznej nie jest jabłko. Jak podaje w swoim raporcie największa sieć marketów w Polsce – Biedronka, najczęściej wybieranym owocem jest banan. Od początku 2018 roku do dziś w sklepach sieci sprzedano 820 tysięcy ton tych owoców.

Jabłka znalazły się na drugim miejscu. W tym samym okresie w sklepach sieci sprzedano 350 tysięcy ton jabłek. To aż o 57% mniej niż wolumen sprzedanych bananów. Jako ciekawostkę warto dodać, że jesteśmy równocześnie największym importerem i największym eksporterem (reeksporterem) świeżych bananów w Europie.

Krajowe spożycie – mamy wiele do zrobienia

Badania o spożyciu jabłek przeprowadzane wśród konsumentów są jednoznaczne. Pierwszym czynnikiem decydującym o zakupie jest jakość i prezencja jabłek, a nie ich cena. Jakość jabłek w marketach jest bardzo częstym obiektem krytyki wśród sadowników. Dlatego właśnie w tej materii mamy wiele do zrobienia wspólnie z marketami.

Ponadto, od lat spada spożycie jabłek w Polsce. Dziś to średnio około 12 kilogramów rocznie na osobę. Dlatego branża powinna aktywnie wspierać projekty, takie jak „Jedno jabłko dziennie”.

  • stimefekt agrosimex
  • info karta ik agrosimex komunikaty

biedronkaźródło: www.biedronka.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here