Od marca 2021 roku producenci upraw czereśni, wiśni i truskawki mogą korzystać z materiałów edukacyjnych przygotowanych w ramach akcji edukacyjnej Zadbaj o #cennyowoc.
Celem kampanii jest przekazanie plantatorom informacji na temat prowadzenia upraw w taki sposób, żeby wyhodowany na nich owoc był zdrowym, czystym owocem. Taki zdrowy, czysty owoc to cenny owoc. Nie tylko łatwiej go sprzedać, ale także można osiągnąć na jego sprzedaży wyższy zysk.
Dziś sadownicy muszą zmierzyć się z wieloma problemami, które mogą negatywnie wpływać na wysokość i jakość plonów. Wśród nich są m.in. rosnące zagrożenie chorobami i szkodnikami, odporność i wycofywanie z rynku substancji czynnych, ekstremalne i nieprzewidywalne warunki atmosferyczne, takie jak przymrozki, susze czy burze, a także brak pracowników do pracy na plantacjach i spadające ceny w punktach skupu. Równocześnie rosną wymagania sieci handlowych odnośnie jakości owoców. Kryteria dopuszczające towar do obrotu są bardzo restrykcyjne, szczególnie w zakresie dopuszczalnych poziomów pozostałości substancji czynnych w owocach. Kampania „Zadbaj o #cennyowoc” ma pomóc producentom owoców wyprodukować i sprzedać wysokiej jakości owoce, spełniające rygorystyczne wymogi handlu, a także wejść na nowe, wymagające rynki zbytu.
W ramach inicjatywy powstała specjalna strona www.cennyowoc.pl, na której zostały opublikowane informacje o nowych rozwiązaniach, trendach, a także praktyczne porady dotyczące prowadzenia upraw czereśni, wiśni i truskawki. Treści przedstawiono w formie artykułów oraz filmów. W realizację kampanii zostali zaangażowani specjaliści i eksperci z zakresu ochrony i ekonomiki upraw sadowniczych z Polski i innych krajów Europy. Swój głos w projekcie będą mieć też plantatorzy, którzy podzielą się swoimi doświadczeniami i pokażą, jak można wyhodować #cennyowoc.
Baza wiedzy w ramach kampanii „Zadbaj o #cennyowoc” będzie sukcesywnie poszerzana o kolejne materiały merytoryczne. W przyszłości pojawią się także inne działania, w tym konkursy angażujące sadowników do wprowadzania pozytywnych zmian na własnej plantacji.
Organizatorem kampanii jest firma FMC.
###
O FMC
Firma FMC już od ponad wieku wprowadza innowacyjne rozwiązania, technologie i produkty dedykowane rolnictwu, przemysłowi i konsumentom. FMC zatrudnia ponad 7000 osób na całym świecie. 1 listopada 2017 roku FMC nabyło istotną część działalności DuPont Crop Protection, dzięki czemu stała się piątą największą firmą w branży chemii rolnej. Od początku naszej działalności, czyli od 1883 roku w Kalifornii, kiedy John Bean wynalazł pierwszy opryskiwacz tłokowy do rolnictwa, kontynuujemy tradycję dostarczania pionierskich rozwiązań dla naszych klientów. Poprzez zaawansowane technologie w produkcji, badaniach i rozwoju nasz klient otrzymuje dostosowane do swoich potrzeb produkty. Są one innowacyjne, a zarazem efektywne co pozwala na zwiększanie ilości i jakości plonów poprzez zabezpieczenie ich przed szkodnikami, chwastami i chorobami. Zasoby DuPont szczególnie wzbogaciły FMC o asortyment środków owadobójczych oraz chwastobójczych. FMC stało się również posiadaczem olbrzymiego potencjału badawczego, napędzanego przez potężny dział innowacji. Dzięki niepowtarzalnym kombinacjom substancji, opatentowanym technologiom i uznanym markom możemy zaoferować naszym klientom szeroki zestaw herbicydów, insektycydów, fungicydów, produktów biologicznych, nawozów dolistnych i technologii zaprawiania nasion. Nasza wizja to bycie wiodącym, innowacyjnym dostawcą technologii, które pomagają wyżywić ludność poszukującą zrównoważonych źródeł wartościowej żywności.