„Czas na polskie superowoce!” – pod takim hasłem realizowany będzie projekt mający na celu podniesienie świadomości konsumentów co do konieczności włączenia owoców do diety i ich spożywania. Rozpoczęcie kampanii miało miejsce 17 kwietnia br. w siedzibie grupy Twój Owoc Sp. z o.o. w Wichradzu pod Warką. Organizatorami spotkania byli Witold Boguta, Prezes Zarządu Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw oraz Jan Krzysztof Ardanowski, Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Partnerzy projektu:
Stowarzyszenie Plantatorów Borówki Amerykańskiej,
Stowarzyszenie Plantatorów Truskawki,
Krajowe Stowarzyszenie Plantatorów Czarnych Porzeczek,
Stowarzyszenie Plantatorów MiniKiwi,
Krajowe Zrzeszenie Plantatorów Aronii ARONIA POLSKA,
Stowarzyszenie Plantatorów Jagody Kamczackiej
Fundacja Promocji Polskiej Borówki.
Spotkanie poprowadził Maciej Dolata – Partner Zarządzający kampanii i podkreślił, że założeniami wspólnego projektu jest promocja codziennej konsumpcji owoców jagodowych, które są wyjątkowo bogate w składniki szczególnie korzystne dla naszego zdrowia i urody. Producenci łączą siły, by promować pojęcie „polskie superowoce” i nawyk ich codziennego spożywania w nadchodzącym sezonie.
Jak podkreślił Maciej Dolata „jesteśmy gigantem produkcji i karłem konsumpcji owoców” jedząc 40% mniej owoców niż średnia unijna i 4 razy mniej niż liderzy spożycia. Zamiast koncentrować się na konsumencie musimy być zorientowani na produkcję, musimy promować atrakcyjność świeżych owoców, prowadzić działania mające na celu wyrobienie nawyku ich codziennego spożywania w okresach sezonu na poszczególne owoce. Partnerzy podkreślali również role budowania wizerunku polskich plantacji jako miejsc, w których powstaje ceniony na całym świecie produkt, również ten powstający we współpracy z przetwórstwem.
Projekt będzie trwał od kwietnia do września opierając się na promocji spożycia owoców dostępnych na polskim rynku – od wczesnych truskawek spod osłon aż po minikiwi.
Agata Perzyna