765x100_Greensort_przełom_roku_

Borówki coraz bardziej polskie

Agrobiznes 3.09.2019 - "Coraz bardziej polskie"

Borówki są nie tylko hitem eksportowym, ale i coraz bardziej atrakcyjniejszą propozycją dla krajowych konsumentów – podaje Agrobiznes.

Sprzedaż borówek na rynku polskim, również w sieciach handlowych rośnie dość dynamicznie w ciągu ostatnich kilku lat.

Ten początkowo niedoceniany w pewnym sensie przez plantatorów rynek okazuje się coraz bardziej istotnyzauważa Dominika Kozarzewska prezes zarządu Grupy Producentów Owoców Polskie Jagody.

A to między innymi dzięki kampaniom promocyjnym prowadzonym przez plantatorów.
Polscy konsumenci poznali owoce borówki i ich walory, coraz częściej stać ich na ten stosunkowo drogi owoc.

Według GUS w tym roku zbiory borówki wysokiej wzrosły o 1/3. Nie jest to wynikiem lepszego plonowania, a efektem owocowania dużych areałów nowych plantacji. Ważne jednak by przy rosnącej produkcji nie utracić jakości.

Coraz więcej konsumentów zna walory zdrowotne borówki. Jest niezwykle ważne, by oferować konsumentom owoce powtarzalne jakości. Według światowych badań konsument niezadowolony z nabytych owoców borówki, nie wróci do tego owocu przez około 6-8 tygodni – mówi Dominika Kozarzewska.

Właśnie dzięki wysokiej jakości polskie borówki cieszą się dużym zainteresowaniem również zagranicą. Aż 85% krajowych borówek trafia na eksport.

Źródło: Agrobiznes 3.09.2019

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu.
Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.
Wpisz swoje imię
Wpisz treść komentarza

Polityka Prywatności